Super-Gädda 131 cm / 16kg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Super-Gädda 131 cm / 16kg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

klart man vill släppa tillbaka en sån madam den har ju levt så länga att den förkäner väldigt stor respekt bonka den vore som att bonka en gammal tant, tanten har ju inte hellre så långt kvar:P

Kommentera

RM: Du tycker inte det är bättre att den madamen låter sina gener gå vidare? Med tanke på vilket praktexemplar hon är. Hennes avkomma har ju iaf de rätta förutsättningarna för att växa mot de proportionerna... Ur mitt synsätt tycker jag det är bättre att bonka snipa och släppa tillbaka en sådan fin pjäs och låta någon annan fiskare glädjas åt att landa henne.

Strong gjort att inte ta upp och ev skinnmontera en sådan.
      ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

det är inte många gäddor som lyckad bli 130 cm så bättre att den får simma kvar resterande åren och dö av ålder än att bonka den för att den äter annan fisk .

då kan man ju döda alla gamla människor för dem gör ju inget för samhället längre förutom kostar pengar .

(vet dåligt ex men ville bara poängtera att han tänker konstigt.)

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskemannen Visa inlägg
          det är inte många gäddor som lyckad bli 130 cm så bättre att den får simma kvar resterande åren och dö av ålder än att bonka den för att den äter annan fisk .
          Men den gäddan borde ju ha haft tid på sig att repreducera sig tillräkligt. den borde ju ha haft samma gener hela livet.. alltså har de första avkommorna från första leken samma gener. men vad vet jag... borde då inte vara bättre att klubba den så att den inte äter upp alla yngre individer. det borde resultera i mera stora fiskar.

Kommentera

Jag tycker det är ett alldeles utmärkt exempell att jämföra dödandet av stora gäddor med en eventuell avrättning av gamla människor. Ser ingen som helst skillnad i detta.

Kommentera

Ursprungligen postat av RM
              varför släppte han tillbaka den? Stora gäddor äter upp all annan fisk!
              Ursprungligen postat av RM
              Jag tycker det är ett alldeles utmärkt exempell att jämföra dödandet av stora gäddor med en eventuell avrättning av gamla människor. Ser ingen som helst skillnad i detta.
              Haha, du är rolig du

Kommentera

Ursprungligen postat av RM Visa inlägg
                Allt annat vore dumheter !

Kommentera

Ursprungligen postat av borebus Visa inlägg
                  Men den gäddan borde ju ha haft tid på sig att repreducera sig tillräkligt. den borde ju ha haft samma gener hela livet.. alltså har de första avkommorna från första leken samma gener. men vad vet jag... borde då inte vara bättre att klubba den så att den inte äter upp alla yngre individer. det borde resultera i mera stora fiskar.
                  Saken är ju bara den att en stor fullvuxen hona som denna kan bidra med avsevärt mycket mer rom än vad de smågäddor hon då och då livnär sig på.
                  Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

varför slå ihjäl nånting som man inte måste bara för man kan? ni som tycker det ÄR och kommer alltid vara idioter i mina ögon. kallar man sej sportfiskare måste man ha respekt för fisken man fiskar. helt efterblivet att ens fundera på varför han släppte tillbaka den.

men ändå väldigt komisk och underhållande läsning, så fortsätt för all del med era efterblivna inlägg
                    -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

Ursprungligen postat av Dalis Visa inlägg
                      Saken är ju bara den att en stor fullvuxen hona som denna kan bidra med avsevärt mycket mer rom än vad de smågäddor hon då och då livnär sig på.

Har du vetenskapliga bevis för detta påstående. Jag har inte det men jag håller alla dörrar öppna. Kan det vara så att en gammal gädda har sämre rom kvalité så att det går på ett ut om man jämnför med en gädda i sina bästa år. vilket det nu är. det borde ju finnas mindre 16-kilos gäddor än 3kilos. vilka skulle i längden vara de mest rom effektiva???? Ne en stor död gädda är en bra gädda

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:33
                      7 svar
                      1 214 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg SABIROSE  
                      Startad av Team Colibri, 2025-07-07, 11:28
                      1 svar
                      106 visningar
                      0 gillar