Film: Box´s karpfilm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Film: Box´s karpfilm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Den video jag var med och producerade hade en annan framtoning och syfte än vad jag antar att du har med din karpfilm.

Vår video handlar om att tillämpa musik som ett hjälpmedel inom äldrevården. De inledande bildsekvenserna skulle beledsagas av Älska mig med Ainbusk. Benny Andersson brukar inte tillåta att någon tafsar på han låtar men det här tyckte han var ett behjärtansvärt ändamål. Vi fick alltså två alternativ. Ett års rättighet att enbart visa filmen inom sjukhemmet. Pris 1500:- eller 15000:- och fullständiga rättigheter att visa filmen offentligt. I bägge fallen ville han ha ett ex av videon.

Vi kollade med STIM och fann att om vi sjöng själva skulle vi få alla visningsrättigheter för en fastställd schablonavgift. Så vi prövade att sjunga men dessvärre fick vi inte bort en störande kadedralkänsla i efterklangen. Det går inte att ha en sån när man visar trädgårdsbilder. Det blev Bennys stora alternativ till slut. Naturligtvis har vi vanliga dödliga inte de ekonomiska resurserna, som en kommun har, så för oss kan ett sådant ekonomiskt ersättningsanspråk innebära att projektet tvingas ta second best eller lägga ner.
    Men även musker lär vara människor och lyckas väl tvinga i sig mat de också..
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Nä jag kan inte heller få ner filmen :/
      bottennapp är bättre än inget napp!!

Kommentera

Bergman, i din gäddfilm kan jag rappa
        /Lazinko

Kommentera

Jag tror att musiken blir fri att använda 70 år efter upphovsmannens död. Då får man använda musiken t ex Für Elise (Beethoven) om du spelar själva. Tar du låten från en inspelning från skiva e dyl skall artisten ha betalt.

Jag insåg ganska snabbt när jag skulle ha tag i musik att det inte går att lösa ekonomiskt för oss hobbyfräsare. Mitt tips är att leta upp några kompisar med ett band som gör eget material och använda deras musik på videon och sedan nämna bandet i creditsen i slutet. Så gjorde jag på min Meta Mera video.

Ett annat snabbare, men lite kostsamt alternativ är ett program som heter Sonic Fire Pro. Då får man musik utan sång. Funkar bra kan dock bli lite "porrfilmskänsla" som några påpekade i min karpfilm.
          Klydda inte till det...

Lär er Meta Mera http://www.metamera.se

Kommentera

Mårten, nyfiken som jag är. Berätta mer om filmen. Du kan skicka ett PM så slipper vi föra denna tråd offtopic.
            Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Jo jag har gjort en metefilm som finns till försäljning.

Kolla ovanstående länk för mer info. Du får alltså inte se några Nilabborrar etc, men du lär dig säkert en massa eftersom den är gjord utifrån en pedagogs synvinkel.
              Senast ändrad av Mårten; 2004-02-26, 22:00.
              Klydda inte till det...

Lär er Meta Mera http://www.metamera.se

Kommentera

Hejsan!
                Har sett på direct connect att min film ligger där, bla schlusser
                som har den. ni som har det ja vill inte att den ligger där för ja vill inte ha en stämning på mig från dimmu borgir, även om chansen är liten så vill ja inte ta den risken, så ni som har det vänligen lägg inte ut den på nån direct connect "dc" eller annan sida man kan tanka från! tack hare gött

Kommentera

Kan man inte komponera egen musik med något musikprogram? Det borde ju vara det asbolut billigaste?

Kommentera

Det gäller ju att kunna lira också!
                    !!!!!

Kommentera

Jag syftade på datagjord musik =)...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av PikeAnglersChronicles, 2024-07-15, 09:10
                      5 svar
                      1 178 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg KerryBlair  
                      Startad av Norsk, 2025-03-25, 11:46
                      1 svar
                      291 visningar
                      2 gillar