Gamla Visst nappar det Program med Bengt Öste. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gamla Visst nappar det Program med Bengt Öste.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gamla Visst nappar det Program med Bengt Öste.

Hittade en radda med gamla avsnitt av "Visst Nappar det". Enjoy!

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Riktigt bra grejer det här. Enda nackdelen är att jag blir så vansinnigt sugen på att återuppta min piprökning. Nikotinplåster är inte alls lika gemytligt vid mete...

Kommentera

hittade det där för ett par veckor sedan, otroliga flashbacks från när jag var liten och kollade på Öste på VHS..
      Fisket, och attityden gentemot fisken, har dock förändrats en hel del märker man. I ett av avsnitten står de och fiskar abborre och drar upp tunnor fulla, de bryter nacken av samtliga, även de som knappt är större än en tumme :/ Men det är väl en generationsfråga, när jag var liten och fiskade med morfar fanns det inte på kartan att släppa tillbaka någon fisk.

Kommentera

Jo tack, jag minns också "Visst nappar det" från min barndom. Nostalgitripp minsann.
        Men det är en väldigt stor skillnad på hur man behandlar fisk då och nu, även om det "bara" är 25-30 år sen.
        Men framförallt så jag blir förbannat sugen på att plocka fram mina pipor igen och köpa mig ett paket Borkum Riff eller Caravelle.

Kommentera

SVT:s Öppet Arkiv håller på att omorganiseras så att man inte hittar programmen riktigt ännu, men här är en direktlänk till alla avsnitt de lagt upp av denna gamla klassiker. Och jag håller med om piprökningen, det ser gemytligt ut. Kanske något att testa någon kommande tur.

Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Jag har inte rökt på 8 år men varje fisketur känner jag suget komma tillbaka. Det är något visst att hålla i ett spö och känna tobaksröken smeka en över ansiktet.
            A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

Sv: Gamla Visst nappar det Program med Bengt Öste.

Ursprungligen postat av Kalle Mandelstam Visa inlägg
              Jag har inte rökt på 8 år men varje fisketur känner jag suget komma tillbaka. Det är något visst att hålla i ett spö och känna tobaksröken smeka en över ansiktet.
              Jag slutade också för några år sedan (med några mindre kortvariga återfall) och instämmer helt. När man fiskar blir man riktigt sugen igen. Kombinationen av vatten, tystnad och avkoppling leder till röksug de luxe. :-(

Kommentera

Håller med, röker normalt men det är som godast när man är på sjön.
                En god macka med kaffe och efteråt kaffe och en cigg:-)
                //C
                http://sportfisher.se

Kommentera

Jag skrev till dem på deras facebook-sida "öppet arkiv".Jag frågade om de inte kunde lägga upp Visst nappar det och Vildmark fiske på sidan. De skulle kolla över möjligheterna.
                  KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:13
                  5 svar
                  1 091 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg consfinicky  
                  Startad av PikeAnglersChronicles, 2024-07-15, 09:10
                  6 svar
                  1 160 visningar
                  0 gillar