Tips på bra fricamping sjö/fiskenära - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra fricamping sjö/fiskenära

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tips på bra fricamping sjö/fiskenära

    Då har man blivit äntligen blivit vagn ägare. Alla tips om bra fricampings möjligheter med sjö/fiske nära kan läggas i denna tråd så alla kan ha nytta av. Genom hela landet, vilket fiske som passar bäst, brygga eller plats att lägga i båt mm all info man kan få. Gärna bilder efter egna erfarenheter. Perfekt för roadtrip fiske med husvagn:P

  • #2
    Blir svårare och svårare att hitta bra fricamping, man vill helt klart tvinga in oss på svindyra campingplatser som tar betalt för en massa service vi inte efterfrågar.
    Vi är ofta på Öland flera gången varje år, försöker lura havsöringen runt ön. När familjen är med blir det campingplats, men de stänger i regel i månadsskiftet september/oktober. Brukar funka att stå på vägverkets rastplatser, några är riktigt fina och trevliga.

    Skitfiske

    edit: Glömde gratulera! Vi har hållt på med vagn sen tidigt -90 tal, det är en fantastisk plattform för allehanda aktiviteter land och rike runt.

    Kommentera


    • #3
      Vid UVX-fisket utanför Horndal funkar fint att fricampa, fina sjöar med bra med fisk i. Det brukar vara många husvagnar på helgerna på försommaren så vill man vara
      lite mera själv så kan man prova mitt i veckan.
      Fiskekort löser man på nätet eller lanthandeln i Gysinge.

      Kommentera


      • #4
        Runt Stensjön i Grycksbo kan man stå på flera ställen. Jag har varit där med barnen i husbilen fyra eller fem gånger nu i höstas med övernattning.
        Fiskekortsautomat finns. Tio bodar med kamin finns runt sjön.

        På första bilden har jag husbilen fem meter bakom mig, på andra står den efter vägen i en ficka ca 50m upp.

        Peter
        Bifogade filer

        Kommentera


        • #5
          Stora Stenträsket i Luleå kommun är nästan en fricamping , husvagnar 50 kr. dygnet men då får man ved och tillgång till bastu , utedass. Fiskekort 100 kr. dygn båt när dom är lediga ingår , finns 10 st. Finns flera bivacker runt sjön.
          http://www.lulea.se/uppleva--gora/fr...entrasket.html

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jerrie, 2022-08-10, 19:43
          8 svar
          563 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Vallviksuffe  
          Startad av Jonnte, 2022-08-15, 07:51
          4 svar
          485 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Moddifier  
          Startad av alfons74, 2024-01-02, 20:48
          0 svar
          114 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg alfons74  
          Arbetar...
          X