Eftersnack efter fisketurerna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eftersnack efter fisketurerna

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Vettefan vad som hände sista semesterveckan

    Blåste småspik så vi tänkte att vi kör lite bottenmete och grillar istället, har varit lite isättningar i olika sjöar så timingen såg bra ut i brist på annat

    Sjö 1, tillåtet med 2 spön per person, vi hade m.a.o 4 spön i 7 timmar, inte en regnbåge ö.h.t, mask, powerbait, kräftstjärtar samt spinnfiske testades

    Sjö 2, två dagar efter! Också nyinsatt för 1-2 veckor sen..6 timmar utan en enda fisk på 2 pers med alla olika sorters försök

    Fan ta P&T drar till en sjö vi fick en på 11.1 veckan innan och 15:ish gäddor totalt sista semesterdagen (i söndags)

    Kör trolling i 8 timmar med 6 spön..en gädda i båten på 30cm och det var 10 meter från rampen med bonntrollad spinnare när vi gav upp

    vafan har hänt med fisket egentligen? Utöver dessa tre kassa dagar ovan hade jag och polarn två st 10 timmars trollingpass med kanske 8 gäddor totalt veckan innan också

    helt värdelöst helt plötsligt och jag begriper inte varför

    Kommentera


    • #62
      Var ute en liten tur igår och riktade in mig på abborre. Då de jag fått hittills i sjön har varit riktigt små (typ ett hekto) så plockade jag fram min minsta spinnare och körde igång kastandet. Men inte en endaste lite abborre behagade nappa, och som vanligt i den här sjön får man skräp på draget i minst vartannat kast.
      Bytte till sist till en vasskyddad minnow spoon och testade efter lite gädda i vasskanten och lyckades dra upp en liten gynnare på 39cm. Absolut minsta gäddan jag sett, men ändå ganska pigg, trodde absolut den var på närmare ett kilo när den högg först.
      Nöjd att i alla fall ha fått en gädda i båten igen, har haft oflyt flera turer i rad nu annars (inga napp alls, tappad fisk en gång).

      Kommentera


      • #63
        Igår skulle båten servas på Astons båtar i Bergshamra (Norrtälje) , kanon bra bra firma rekommenderas varmt .
        Båten servades på förmiddagen efter det åkte jag ut med 2 vänner , har inte vart där på några år men det har alltid levererats fisk i Bergshamra .
        Har hört att det har blivit riktigt dåligt men kunde inte föreställa mig att det skulle vara så här dåligt , 2 snipor i båten på 4h & 3 gubbar .

        Kommentera


        • #64
          Plats: Insjö, mellersta Dalarna.
          Väder: Soligt med växlande molnighet.
          Vind: 7-8 m/s Syd-ostlig.
          Vatten temperatur: 6 grader.
          Fiske metod: spinnfiske från roddbåt med elsnurra bak.
          Fisketid: 4,5h

          Blåste på så var i praktik omöjligt att hålla sig på rätt plats.
          Lokaliserade majoriteten av fisken i djupet på ca 20-30m
          Blåsten avtog sent på eftermiddagen, ingen fisk på de vanliga ställena.

          Lyckades få upp två snipor i en grund vik som låg i lä (1-2m med gräs som går upp ca 0,5m under ytan).
          Tappade en snipa som högg nära båten.

          Kommentera


          • #65
            Pga av fiskeabstinens blev jag hemma från jobbet i fredags och det enda som hjälper då är givetvis fiske, sugen på att testa nåt nytt oxå i stället för att harva runt i dom vanliga sega vattnena runt Gbg så det blev att testa på grundvattentorsk med lätta grejer i Öresund. Väl på plats kändes det som vi valt helt fel dag pga kraftig nordanvind å stora vågor så driftfiske va omöjligt, men tillslut hittade vi lite lä bakom en ö där det gick att lägga ankar och resultatet blev massa spöböj, ca 30 smällfeta torskar mellan 60-70cm delat på 3 pers, dubbelhugg å trippelhugg, svinkul fiske och idag ska det ätas halloween torsk till midda/ sketfiske

            Kommentera


            • #66
              Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inlägg
              Pga av fiskeabstinens blev jag hemma från jobbet i fredags och det enda som hjälper då är givetvis fiske, sugen på att testa nåt nytt oxå i stället för att harva runt i dom vanliga sega vattnena runt Gbg så det blev att testa på grundvattentorsk med lätta grejer i Öresund. Väl på plats kändes det som vi valt helt fel dag pga kraftig nordanvind å stora vågor så driftfiske va omöjligt, men tillslut hittade vi lite lä bakom en ö där det gick att lägga ankar och resultatet blev massa spöböj, ca 30 smällfeta torskar mellan 60-70cm delat på 3 pers, dubbelhugg å trippelhugg, svinkul fiske och idag ska det ätas halloween torsk till midda/ sketfiske
              Vart åkte du då? Har själv funderat på att traila ned lite för att testa det fisket men inte kommit mig för ännu.
              __________________________________________________ _____________________________

              Covfefe

              Kommentera


              • #67
                Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
                Vart åkte du då? Har själv funderat på att traila ned lite för att testa det fisket men inte kommit mig för ännu.
                Helsingborg

                Kommentera


                • #68
                  Galet bra fiske idag efter man fått leta lite. Tyvärr fler tappade än upp. Blir så när man kör jigg med grässkydd. Det är lite pest eller kolera. Fastna i botten eller tappa mer fisk.

                  Bra storlek på borrarna idag. Ingen under halvkilot. flera närmare kilot. Och ett par riktigt grova som släppte (kilot eller mer).

                  Tog dock bara en timme så var man omringad av fiskare och området att fiska på krympte rejält. Det blev till slut princip bara att kasta rakt fram. Nackdel med hitta bra fiske. Man får rätt fort andra fiskare som skulle kunnat sitta i en bärsele på magen.
                  Senast ändrad av Silverfisk2; 2017-10-29, 18:51.

                  Kommentera


                  • #69
                    slet som ett djur för å få ut polarens båt idag i gäddvik, sjukt lågt vatten och galet isigt just där den låg...
                    sen lallade vi runt i ett par timmar i solen, trollade, gissningsvis på tok för hög fart för tiden på året det nu är, och hade de allmänt gott!

                    inte ett pet på hela dan! (skönt så slapp man blöta ner händerna i onödan??? ) jag fick dock ett ankare i det partiet med starkaste strömmen vatten, var en kul fight!
                    Blev bonk på de ankaret å tillhörande rep! Ankaret knep en snabbt å hårt trollad 12" Custom X i färgen golden shiner (tror jag färgsättningen heter?)

                    Sen förgylldes dagen av djurlivet i övrigt, kul med en sjuhelvetes massa säl som tyckte vi var intressanta, dom tänkte väl att vi var dumma i huvet som var ute och fiskade såhär års dära...

                    mvh/peter
                    https://www.facebook.com/OKspinners/

                    Kommentera


                    • #70
                      ca ~1grad i ytan idag, körde lite me kajaken i mynningen på råneälven... var faktiskt två andra ute å spinnfiskade från båt idag, blev lite förvånad och glad, vet inte, jag blir lite glad när jag ser andra fiska ändå?
                      inte för att jag hade nån kontakt med dom annat än en snabb vinkning när jag (direkt) satt fast i botten med draget när jag precis till sist hade lyckats ta mig ner i vattnet...

                      kryssade runt lite bland isflaken å trollade, inte ett pet, men, förjävla skön dag å skönt å få komma ut!!!


                      mvh/peter
                      Senast ändrad av Gädd-jos; 2017-11-04, 18:29.
                      https://www.facebook.com/OKspinners/

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      171 svar
                      39 417 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Hepper2
                      av Hepper2
                       
                      Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
                      23 svar
                      5 536 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                      7 svar
                      944 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
                      1 svar
                      487 visningar
                      7 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                      48 svar
                      3 289 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Arbetar...
                      X