Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Eftersnack efter fisketurerna
Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
-
Vårens första fisketur idag!
Jag tog skotern till en tjärn 4km hemifrån. På färden dit tappade jag ett skär till isborren, så den tjocka isen tog några minuter att nöta igenom. Har 100cm utmärkt på borren och det gick förbi den markeringen innan ja va igenom..
Fick inom 2 timmar 7 abborrar på 200-400gram på mormyska med maggot.
Sen blev det fikapaus och brasa i skogskanten.
Ny plats på isen, tre nya hål och lika många abborrar på samma storlek som tidigare.
Nu är jag hemma och har precis byxat alla fiskarna.
Kommentera
-
Andra fisketuren för i år, men första med spinnspöt.
Siktade på Gös i Mariestad men då det igår var kallt & snöigt så fanns det inte en enda gös i sikte. Såg ingen på hela dagen som fick något heller trots bra uppslutning runt ån. Hoppas på bättre nästa vecka när det är utlovat värme.
Snart lär det explodera med allt fiske när allt värme kommer på en gång
Kommentera
-
Hej,
Tja jag lade in kort-rapporten på försnack eftersom jag redan lagt en notis där om helgens havsöringsjakt på Gotland. Kan glädja med att jag satt PB, & klubbrekord också för den delen... Tog en kalasöring under andra dagens fiske ;-)
Imon blir det jakt på vårgäddan & hoppas givetvis på nytt PB även här... skitfiske på er!!
Kommentera
-
Hej, tog en tur själv ner till ån idag (stångån), inte ett enda hugg trots att vädret var perfekt. Jag försökte få abborre på minst 3hg så att man kan ta hem och äta den. Jag försökte först med fluga, sen spinnare och sist skeddrag, abborrarna i ån är helt enkelt för små för att hugga. I alla fall där jag fiskade, men det beror på. Enligt mig så är det för att Linköping är Sveriges slusstätaste kommun och just där jag fiskade är det väldigt tätt mellan slussarna. För vi har fått massor utanför stan i närheten av småbåtshamnen och Roxen.
Jag kommer inte att spinn och flugfiska just där jag va idag fler gånger, men däremot kan jag tänka mig att meta betes fisk där. Det finns väldigt mycket småfisk just där jag va, i alla fall mer än i de andra delarna av ån.
Med Vänliga Fiske-Hälsningar, Wobblergalen.
Kommentera
-
Hejsan
Är ny på forumet och tänkte sätta igång med mitt stora intresse för fiske som har blivigt lite för sällan senaste tiden.
Igår 19/10-2013 var jag ute nästan en hel dag på Lygnern Vatten temp 10-11 grader, var lite blåsigt i början men avtog eftersom. Har ingen direkt erfarenhet av höst fiske.
Fiskade grunt,djupt, grund och branter och intill växlighet. Fiskade med Jerk,jigg,wobblers mm
Detta gav ingenting, Under hela dagen gav det eco på 10-12m Fast det var betydligt djupare,,,
Provade kasta med stor jigg låta sjunka osv men gav ingenting alls.
Dag 2 provade jag hornsjön intill horred men gick inget vidare där häller då jag fiskade på samma sätt provade lite överallt specielt att ankra upp på grund och kasta ner mot djupbranter med stor tung jigg.. på lä sidan av grundet...
Behöver nog lite råd inför kommande helg när det gäller att fånga stor höstgädda..
Kommentera
-
Hej
Lä sidan är nog ingen höjdare att fiska på nu. Jag fick gädda mellan 3,5-6m djup idag när jag fiskade pelagiskt där det var 7-11m djupt samt även lite I närheten av friliggande grynor Tempraturen var ca 8 grader vid ytan. Jag använde 19-23cm wobbler och gummibete med svans ( ailian eal).
Kommentera
-
ok fiska mer på öppet vatten menar du? Min jigg jag andvänder är igentligen mera för havsfiske men tycker den går fint i vattnet. kanske borde skaffa några nya i den sizen... köpte ett gäng på ullared för jag gillade blyskallen för fiske i norge så fick en uppsjö med gummi jigg över... Blir nog bättre fiske nästa vecka kanske,, läste att dom kan bli svårare när tempraturen sjunker,,
Kommentera
-
Årets fjärde båttur tog plats idag, 8-9 grader med blåst och jag hade för lite kläder. Inga vantar och en läckande 250:- kaffetermos. Förutom lintrassel på nya rullen, att jag höll på å pinka ner mig ute på sjön, bottennapp och kanadagäss på revir så blev det 4 tunna gurkor. Ni kan ge er fan på att jag drar nästa helg med!"Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar
2 198 visningar
0 gillar
|