Finns det något bra ställe i närheten av malmö att flugfiska näbbgäddorna?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Näbbgädderapporter runt Skåne 2012
Collapse
X
-
Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring
Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.
-
Du kan väl knalla ner i vattnet lite överallt, men skulle tro det är bäst borta vid lernacken, ev. räcker det du går en bit söder om Piren vid utsikten bort mot bron. din flugfiskelina är nog inte välkommen på varken pirarna eller vid badstrandenFinns det något bra ställe i närheten av malmö att flugfiska näbbgäddorna?
Kommentera
-
Var i Klagshamn igår. Fick 26 horngäddor. Behöll fyra som jag rökte. Tappade nog lika många. Så där är gott om det.
Fiskade med Boss 16 gram Guld/svart. Överlägset drag. Drog fisk på fisk medan det var långt mellan andras napp. Hade princip fisk på varje kast.
Kan bero på jag når ut en liten bit extra med min 0,13 lina. De går i ett bälte precis där många inte riktigt når ut. Par hugg var vid nedslag av draget.
Kommentera
-
Västra Hamnen!Ursprungligen postat av haggis82 Visa inläggFinns det något bra ställe i närheten av malmö att flugfiska näbbgäddorna?
Skämt o sido. Flesta ställen uppskattas nog inte om du står och flugar. Har du vadare kan du försöka på Sibbarp mellan Kallbadhuset och småbåtshamnen. Där inne i den viken kan det nog gå horngädda nu.
Där jag streckat rött brukar det inte vara badare. Där går även Öring och Torsk in på kvällen
Sen kan du även testa på udden efter kallbadhuset. Där brukar inte heller vara massa badare. Där når du säkert ut till Horngädda.
Sen är det ju bara visa ömsesidig respekt om någon skulle få för sig bada just där du står.Senast ändrad av Silverfisk; 2012-05-06, 06:14.
Kommentera
-
Tack alla som svarat. Blir nog en tur imorgon.
Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring
Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.
Kommentera
-
Västhamnen, parapeten eller gröningen. De två sistnämnda är gratis. Västhamnen kostar 40:- för en dag. Och enligt mig så är Västhamnen ett av de bättre ställena. Man kommer ut en bit samt att där är anpassat till fiske. var där i söndags och vi fick ett tjugotal då. Men de var ganska blåsigt och strömt då
Kommentera
-
Att röka dom är en delikatess.Ursprungligen postat av fishing_85 Visa inläggNågon som provat att äta horngädda? Hur var det och hur tillagade du den? Kanske borde prova att röka en i lådröken.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
601 visningar