Havsöring 2012 Skåne - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring 2012 Skåne

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• nicolaswickstrom
    replied
    Jof.dk har altid gode tilbud! Butikken ligger lige ved Nørreport St. 30 min med toget fra malmö central. Tur och retur koster ca. 170 kr. Jeg har lige købt en Berkley ssgs 11" 8-38 gr til 800 dkr. De anbefalede også shimano speedmaster ny model. De tunge stænger bliver meget stive hvis du vil fiske med mindre drag.

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Tack för tipset. Kanske ska släppa tanken på ett 9' och rikta in mig på åtminstone 10'.
    Dessa 2 är 11 fotare, antagligen dom bästa kustspö du kan få för dom pengarna just nu, går att få bättre pris vid import, kolla Danmark dom brukar ligga ganska rejält under Sverige för samma prylar.

Lämna en kommentar:

• Jens040
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Fenwick momentum eller quadrant 16-54 gr..
    Tack för tipset. Kanske ska släppa tanken på ett 9' och rikta in mig på åtminstone 10'.

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Förslag och åsikter tas gärna emot
    Fenwick momentum eller quadrant 16-54 gr,bäst är ett Fenwick Ironfether II 4 delat men dom börjar bli svåra att få tag i, ev ett shimano technium m men där har du ett max på 30 gr

Lämna en kommentar:

• Jens040
    replied
    En utrustningsfråga rörande havsöringsfisket.
    Behöver ett spö till min multirulle, väljer mellan 9'(15-40g) och 10'(15-55g). Funderar på ett lightning shock, men velar just när det gäller längden. Förslag och åsikter tas gärna emot!

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Om de är över 2,5 kilo kan du dumpa fisken hos mig. Kokt Torsk med senapssås och hemlagad potatismos är grymt gott.
    Snällt av dig att ställa upp, det ger mig en ursäkt att åka och fiska om tanten frågar

Jag kan själv inte va i en lägenhet där dom rensar eller kokar torsk, jag håller på att spy av stanken.

Finns det inget sätt att kunna dra upp dom fileade och färdiga för dom är inte helt fel att äta. ??

Lämna en kommentar:

• Silverfisk
    replied
    Jag börjar också känna för en tur med båtarna som omväxling, finns det tid så någon dag nästa vecka,man behöver ju inte spara dom bajsluktande fiskarna om man inte känner för det...
    Om de är över 2,5 kilo kan du dumpa fisken hos mig. Kokt Torsk med senapssås och hemlagad potatismos är grymt gott.

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Blev lite sugen på "Tåsk".
    Jag börjar också känna för en tur med båtarna som omväxling, finns det tid så någon dag nästa vecka,man behöver ju inte spara dom bajsluktande fiskarna om man inte känner för det...

Lämna en kommentar:

• Silverfisk
    replied
    Ja och dom och mina vita var överlägset allt blankt och kromat folk runt om mig körde med

Jag vet inte exakt på vilket djup jag kör, men ligger nog på mellan 1-2 meter här nere, i Malmö kör jag något djupare ...

Blev en godkänd i förmiddags, eftermiddag var det hopplöst, hd överallt.
    Började på ön. Dött. Ner till Klagshamn. Näbbgädda på varje kast men småttingar som åkte tillbaka.

Såg fiskebåtarna gå ut från Ön. Blev lite sugen på "Tåsk".

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Har dem. Kan säga de funkar på Horngädda också
    Ja och dom och mina vita var överlägset allt blankt och kromat folk runt om mig körde med

Jag vet inte exakt på vilket djup jag kör, men ligger nog på mellan 1-2 meter här nere, i Malmö kör jag något djupare ...

Blev en godkänd i förmiddags, eftermiddag var det hopplöst, hd överallt.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
5 svar
610 visningar
0 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman