Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring 2012 Skåne
Collapse
X
-
Jof.dk har altid gode tilbud! Butikken ligger lige ved Nørreport St. 30 min med toget fra malmö central. Tur och retur koster ca. 170 kr. Jeg har lige købt en Berkley ssgs 11" 8-38 gr til 800 dkr. De anbefalede også shimano speedmaster ny model. De tunge stænger bliver meget stive hvis du vil fiske med mindre drag.
-
Dessa 2 är 11 fotare, antagligen dom bästa kustspö du kan få för dom pengarna just nu, går att få bättre pris vid import, kolla Danmark dom brukar ligga ganska rejält under Sverige för samma prylar.Tack för tipset. Kanske ska släppa tanken på ett 9' och rikta in mig på åtminstone 10'.
Lämna en kommentar:
-
Tack för tipset. Kanske ska släppa tanken på ett 9' och rikta in mig på åtminstone 10'.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggFenwick momentum eller quadrant 16-54 gr..
Lämna en kommentar:
-
Fenwick momentum eller quadrant 16-54 gr,bäst är ett Fenwick Ironfether II 4 delat men dom börjar bli svåra att få tag i, ev ett shimano technium m men där har du ett max på 30 grFörslag och åsikter tas gärna emot
Lämna en kommentar:
-
En utrustningsfråga rörande havsöringsfisket.
Behöver ett spö till min multirulle, väljer mellan 9'(15-40g) och 10'(15-55g). Funderar på ett lightning shock, men velar just när det gäller längden. Förslag och åsikter tas gärna emot!
Lämna en kommentar:
-
Snällt av dig att ställa upp, det ger mig en ursäkt att åka och fiska om tanten frågarOm de är över 2,5 kilo kan du dumpa fisken hos mig. Kokt Torsk med senapssås och hemlagad potatismos är grymt gott.
Jag kan själv inte va i en lägenhet där dom rensar eller kokar torsk, jag håller på att spy av stanken.
Finns det inget sätt att kunna dra upp dom fileade och färdiga för dom är inte helt fel att äta. ??
Lämna en kommentar:
-
Om de är över 2,5 kilo kan du dumpa fisken hos mig. Kokt Torsk med senapssås och hemlagad potatismos är grymt gott.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggJag börjar också känna för en tur med båtarna som omväxling, finns det tid så någon dag nästa vecka,man behöver ju inte spara dom bajsluktande fiskarna om man inte känner för det...
Lämna en kommentar:
-
Jag börjar också känna för en tur med båtarna som omväxling, finns det tid så någon dag nästa vecka,man behöver ju inte spara dom bajsluktande fiskarna om man inte känner för det...Blev lite sugen på "Tåsk".
Lämna en kommentar:
-
Började på ön. Dött. Ner till Klagshamn. Näbbgädda på varje kast men småttingar som åkte tillbaka.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggJa och dom och mina vita var överlägset allt blankt och kromat folk runt om mig körde med
Jag vet inte exakt på vilket djup jag kör, men ligger nog på mellan 1-2 meter här nere, i Malmö kör jag något djupare ...
Blev en godkänd i förmiddags, eftermiddag var det hopplöst, hd överallt.
Såg fiskebåtarna gå ut från Ön. Blev lite sugen på "Tåsk".
Lämna en kommentar:
-
Ja och dom och mina vita var överlägset allt blankt och kromat folk runt om mig körde medHar dem. Kan säga de funkar på Horngädda också
Jag vet inte exakt på vilket djup jag kör, men ligger nog på mellan 1-2 meter här nere, i Malmö kör jag något djupare ...
Blev en godkänd i förmiddags, eftermiddag var det hopplöst, hd överallt.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
610 visningar