Stack ut och körde ett jerk eftermiddagspass i hemmavattnet mitt i veckan. Första kastet gav inget - men i andra högg en mindre spena. Kastet efter suger det till ordentligt - en gädda på knappa knappa 7 kg (ca 105 CM) får lite luft.
Här funderar jag på att bryta och åka hem - bara för att ha något kaxigt att berätta.
Hur kan man toppa en sådan statistik?
Jag har 250 meter till båten, körde max 5 min med båten, 3 kast, 2 gäddor, varav en på över 100 CM/~7kg - hela fisketuren skulle vara avklarad på mindre än 30 min.
Självklart gjorde man inte det - är det bra vill man fiska, är det dåligt så måste man fiska länge innan man vill inse det...
Fisket blev så klart surare - kunde dock räkna in 7 gäddor på 3 timmars fiske - varav en till precis över 5 kg - helt ok.
Bra fart på gäddorna nu - man får hålla i grejorna...
Här funderar jag på att bryta och åka hem - bara för att ha något kaxigt att berätta.
Hur kan man toppa en sådan statistik?
Jag har 250 meter till båten, körde max 5 min med båten, 3 kast, 2 gäddor, varav en på över 100 CM/~7kg - hela fisketuren skulle vara avklarad på mindre än 30 min.
Självklart gjorde man inte det - är det bra vill man fiska, är det dåligt så måste man fiska länge innan man vill inse det...
Fisket blev så klart surare - kunde dock räkna in 7 gäddor på 3 timmars fiske - varav en till precis över 5 kg - helt ok.
Bra fart på gäddorna nu - man får hålla i grejorna...

Ska dock ut i morrn och då ska jag plocka grisar!!
Fiskmix "martin" fiskar ju i en vik som tar ca 15-20 min att åka till 
Kommentera