Ursprungligen postat av ALQ

Kommer du ihåg att vi pratade med John innan vi gav oss iväg till Skysjön? Han kom med några goda tips. Han berättade att då på förmiddagen var bågarna på väg ut från strandkanten och ytan och sökte sig mot det svalare vattnet vid bottnen mitt i sjön. Ovärderliga råd! Lätt att räkna ut var man borde och inte borde fiska. Det var som en bekräftelse på det jag tyckte mig ha funnit och rättat mitt fiske efter vid tidigare besök i Fyrväpplingen. Men Skysjön hade jag inte fiskat i på sommaren, där kände jag mig också lite som nybörjare.

Dessutom berättade jag för dig hur jag brukade fiska och få fisk.

Ni var faktiskt 2 mot 1. Du hade för säkerhets skull tagit med en egen second/tränare/fiskeguide/kastinstruktör. Och ni höll er till strandnära områden.

Dessutom hade ni en massa dyr utrustning i händerna, tuberna och väskorna. Men skickade ni ner flugorna och betena till botten där sjön var djupast? Regnbågsfiske handlar till en del även om att använda utrustningen ovan tänderna!

Hur katastrofalt illa tror ni det gått för er, om jag tagit med mig min tävlingsvane mentor, Kenta85, i båten?

I mitt lager av idéer till storys har jag en, som handlar om hur en nybörjare i jaktsammanhang spöar ett gäng mondäna för att inte säga blasserade jägare. Han gör det därför han, som rallyförare är van att kvickt läsa situationer och snabbt ändra sitt beteende efter hur de förändras. Jägarna gör som de alltid brukar göra.

Jag torskade mot Kenta just därför att jag gjorde som gubbarna vid Luleälvens strand, jag gjorde som jag brukade! ... och ni brukade flugfiska.

Kommentera