Jerk höjer PBn bevisligen!
Var ute på en gäddfiske tur med micke "tobisen" han bor nu vid "deje" och går på sportfiske akademin i forshaga där! Men är det här helgen hemma för lite riktigt gäddfiske.
Fisket startade vid ca 13:30 -14:00 tiden
och redan efter några kast på första stället satt dagen första för mig. Snipa som vanligt men iaf fisk
Sen var det relativt dött för utom en- fler havsöringar som gjorde tunga vakningar runt båten
åå att man inte tog med lite havsöringsdrag 
Fisket kom sen igång lite mer nån timma senare runt 16:00 då jag drog ytterligare 2 snipor och dagen såg ut att sluta som vanligt med enbart snipor illa
Och när reslutatet stod 3-0 till amatören alltså jag då micke har jerkat sen mars i år
så flyttade vi ytterligare en bit längre norrut i viken här och ankrade för kast mot en fin vass bit! Efter ca 1-2 kastet "pang" fisk på och den här kändes bättre och efter lite bökande med tunga slag och lite plask och det så var hon mogen för landning och kunde sen vägas till 6050g nytt PB för mig och det kändes riktigt skönt
För micke började fisket först 30 min efter jag tagit min stora då kom första " snipan
" sen en bit längre bort längs vassen ytterligare 2 st "snipor
" så dagens resultat blev 4-3 till amatören " mig " å nytt PB också på 6050g
kanske inte stor för endel här på forumet men för mig är nya PBn alltid stora
och dom blir ju större också 
//skitfiske på er alla!
Var ute på en gäddfiske tur med micke "tobisen" han bor nu vid "deje" och går på sportfiske akademin i forshaga där! Men är det här helgen hemma för lite riktigt gäddfiske.

Fisket startade vid ca 13:30 -14:00 tiden

Sen var det relativt dött för utom en- fler havsöringar som gjorde tunga vakningar runt båten

Fisket kom sen igång lite mer nån timma senare runt 16:00 då jag drog ytterligare 2 snipor och dagen såg ut att sluta som vanligt med enbart snipor illa

För micke började fisket först 30 min efter jag tagit min stora då kom första " snipan

//skitfiske på er alla!

Kommentera