yes där satt den! Jerk funkar...gäddrapport 2 okt 2004 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

yes där satt den! Jerk funkar...gäddrapport 2 okt 2004

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• yes där satt den! Jerk funkar...gäddrapport 2 okt 2004

Jerk höjer PBn bevisligen!

Var ute på en gäddfiske tur med micke "tobisen" han bor nu vid "deje" och går på sportfiske akademin i forshaga där! Men är det här helgen hemma för lite riktigt gäddfiske.

Fisket startade vid ca 13:30 -14:00 tiden och redan efter några kast på första stället satt dagen första för mig. Snipa som vanligt men iaf fisk

Sen var det relativt dött för utom en- fler havsöringar som gjorde tunga vakningar runt båten åå att man inte tog med lite havsöringsdrag

Fisket kom sen igång lite mer nån timma senare runt 16:00 då jag drog ytterligare 2 snipor och dagen såg ut att sluta som vanligt med enbart snipor illa Och när reslutatet stod 3-0 till amatören alltså jag då micke har jerkat sen mars i år så flyttade vi ytterligare en bit längre norrut i viken här och ankrade för kast mot en fin vass bit! Efter ca 1-2 kastet "pang" fisk på och den här kändes bättre och efter lite bökande med tunga slag och lite plask och det så var hon mogen för landning och kunde sen vägas till 6050g nytt PB för mig och det kändes riktigt skönt

För micke började fisket först 30 min efter jag tagit min stora då kom första " snipan " sen en bit längre bort längs vassen ytterligare 2 st "snipor " så dagens resultat blev 4-3 till amatören " mig " å nytt PB också på 6050g kanske inte stor för endel här på forumet men för mig är nya PBn alltid stora och dom blir ju större också

//skitfiske på er alla!
    Senast ändrad av kenta_85; 2004-10-02, 18:57.
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Ursprungligen postat av kenta_85
    Jerk höjer PBn bevisligen!

Var ute på en gäddfiske tur med micke "tobisen" han bor nu vid "deje" och går på sportfiske akademin i forshaga där! Men är det här helgen hemma för lite riktigt gäddfiske.

Fisket startade vid ca 13:30 -14:00 tiden och redan efter några kast på första stället satt dagen första för mig. Snipa som vanligt men iaf fisk

Sen var det relativt dött för utom en- fler havsöringar som gjorde tunga vakningar runt båten åå att man inte tog med lite havsöringsdrag

Fisket kom sen igång lite mer nån timma senare runt 16:00 då jag drog ytterligare 2 snipor och dagen såg ut att sluta som vanligt med enbart snipor illa Och när reslutatet stod 3-0 till amatören alltså jag då micke har jerkat sen mars i år så flyttade vi ytterligare en bit längre norrut i viken här och ankrade för kast mot en fin vass bit! Efter ca 1-2 kastet "pang" fisk på och den här kändes bättre och efter lite bökande med tunga slag och lite plask och det så var hon mogen för landning och kunde sen vägas till 6050g nytt PB för mig och det kändes riktigt skönt

För micke började fisket först 30 min efter jag tagit min stora då kom första " snipa " sen en bit längre bort längs vassen ytterligare 2 st "snipor " så dagens resultat blev 4-3 till amatören " mig " å nytt PB också på 6050g kanske inte stor för endel här på forumet men för mig är nya PBn alltid stora och dom blir ju större också

//skitfiske på er alla!

så där ja! lite pikar och retandes och då djävlar sätter man fart!!!
    ett jättegrattis från mig och fiskebröderna.
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

Får väl lov att säga tokgrattis till då :=)
      Hörde rykten att du skulle få följa med ut på riktiga ställen imorn

Kommentera

tackar tackar ja just det 8,7 var det ja får väl bli i morrn då hehe
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Man får gratulera till ett helt ok PB !
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Grattis kenta! Blev det nått foto?

Kommentera

Grattis då, vi får hoppas att det blir fler PB för dig, fast avundsjukan är stor då det enda jag lyckats med den här veckan (Mån, Ons, Tor, Fre, Lör) är att ha en mini-abborre efter draget 1 gång!!!
              Men skam den som ger sig!!!!
              Ola

Kommentera

Om sanningen ska fram så har jag fiskat tisdag, onsdag samt fredag med en snipa på tisdagen som resultat så det var ju skönt att det släppte idag

Rasmus: japp foto kommer fast kan dröja ett par dagar till då poalrn knäppte med sin kamera och har glömt sladden till datorn vid deje i forshaga!

Kommentera

grattis kenta! jag vill också ha jerkprylar, finns d ingen som kan ge mig ett par tusen?

Kommentera

Hehe köpte min jerkutrustning på lundgrens för ca 3300kr klart värdt pengarna.. har spinnfiskat i en J*vla massa år och har då bara tagit en på 5kg som största! Började med jerk för några veckor sen och har dragit 5200g och 6050g som största och i morrn ska jag ut med fiskmix på stället där han drog sin 10,2 förra helgen Hna hade föresten tappat en best i dag med! bådar gott för i morrn

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 185 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                    174 svar
                    40 181 visningar