Var och fiskade lite från land med Aardwolf nere i edeboviken idag! Vi bestämde att vi skulle vara nere där vid ca 16:00 men seg som man är kom jag väl ner runt 16:10-16:15 och missade då Aardwolf som testade lite längre bort från den tänkta fiskeplatsen.. Så jag ställde mig på det vanliga stället där Aardwolf brukar fiska och även jag ibland... Det dröjde inte så länge innan den första för dagen satt..Och fy Satan va stor den känns!! Måste va ett monster gick tungt som satan men med min vanliga tur så var det så klart en mindre gädda på ca 2,5kg som var felkrokad och linan hade lindat sig runt kroppen så den kom på tvären. Ingen stor men ändå fisk! ingen FF iaf.. ett antal kast senare sitter även den andra men den är på högst 2 kg och perfekt krokad så snabbt i med den!!
Dröjer en stund innan nästa men ca kl 17:15: kommer nästa men den missar och vänder. Men i nästa kast klipper en större gädda på och bjuder upp till lite kamp! Väl på land kunde den vägas till ca 4,7kg och med en längd av ca 87cm nytt längd record men F*N att den skulle vara så smal
Foto kommer inom kort!Sen efter den fina biten och några kast till så kommer ju faktisk Aardwolf ner och han berätta att han hade varit länge bort men bara med en snipa på nått kg som följd! Själv tog jag min 3e nyss *stort smile*.....
Så nu stog vi båda där och kastade som galingar men nu var det onekligen stendött och för varje kast som går rullade tjockar och tjockare dimma in med regn som följd!! Tänkte som så att nu när den näst intill var kolsvart så kanske man skulle sätt på det mörkaste drag man har och det blev en BJ i grå färg med svart pick på sidan.. Ett antal kast går men vid ca 18:00 smäller det på precis inne vid land och nu jäklar bär det av med långa rusningar och tunga knyckar följda av segt tryck mot botten. Den vägrade ge sig och trotts styvt jerkspö så böjs spöt riktigt skönt och kampen dra ut på tiden men även denna gädda på vika sig och kan på land vägas till 4,9kg och satan va lång den va mättes till ca 93cm men H*lvete så smal då skulle lätt ha knäck mitt PB om den bara hade käkat ordentligt innan den högg.. Fotot kommer inom kort!
så resultatet för ca 2 -2,5 tim fiske
4 gäddor 2,0 2,5 4,7 4,9-(nuvarande längd record 93cm)
Aardwolf 1 snipa

//Skitfiske på er alla mvh kenta!!
Kommentera