Då det är första gången jag skriver något här, tänkte jag starta med att bjuda
lite på mig själv.
I söndags var jag ute efter "storborren", jiggade och metade med fet daggmask.Runt nio-tiden fick jag några runt halvkilot, sedan var det stendött till c:a 11.00 då en "borre" på 1,2 kilo klev på.Sedan var det stendött igen.
När jag bestämt mig för att ge upp, smäller det på rejält.
Naturligtvis är jag ensam i båten, samt glömt håven hemma.
Nu ser jag en stor fet "borre" komma mot ytan.Jag får halvpanik, böjer mig så långt ner och ut från båten jag kan.
Man skall inte ha "ciggen" ihop med telefonen i bröstfickan på jackan......
Först ser jag "ciggen" dala ner i vattnet,sedan telefonen,...när jag sträcker ut lite till, följer jag med de båda ner i det iskalla vattnet.
Liggandes på rygg, försöker jag drilla fisken.....Fisken kliver av,jag kliver upp i båten,frusen och jävligt förbannad på mig själv.
Drar på hemmåt, när nästa problem dyker upp....."Soppatorsk".,snabbt som ögat greppar jag reservdunken,....inte en droppe...tom.
Greppar efter telefonen som inte finns,kan inte ringa efter hjälp,...bestämmer mig för att aldrig fiska mer i hela mitt liv.Fryser som fan.Efter en stund får jag hjälp så att jag kan komma hem.
Ovan hände i söndags, nu är det tisdag, ser fram mot fredag då min bror
(han som olovligen lånat min reservbensin) skall bjuda mig på krogen.
Lördag o söndag är jag tillbaka , jagandes den stora "borren".
Jag skall aldrig sluta att fiska.
lite på mig själv.
I söndags var jag ute efter "storborren", jiggade och metade med fet daggmask.Runt nio-tiden fick jag några runt halvkilot, sedan var det stendött till c:a 11.00 då en "borre" på 1,2 kilo klev på.Sedan var det stendött igen.
När jag bestämt mig för att ge upp, smäller det på rejält.
Naturligtvis är jag ensam i båten, samt glömt håven hemma.
Nu ser jag en stor fet "borre" komma mot ytan.Jag får halvpanik, böjer mig så långt ner och ut från båten jag kan.
Man skall inte ha "ciggen" ihop med telefonen i bröstfickan på jackan......
Först ser jag "ciggen" dala ner i vattnet,sedan telefonen,...när jag sträcker ut lite till, följer jag med de båda ner i det iskalla vattnet.
Liggandes på rygg, försöker jag drilla fisken.....Fisken kliver av,jag kliver upp i båten,frusen och jävligt förbannad på mig själv.
Drar på hemmåt, när nästa problem dyker upp....."Soppatorsk".,snabbt som ögat greppar jag reservdunken,....inte en droppe...tom.
Greppar efter telefonen som inte finns,kan inte ringa efter hjälp,...bestämmer mig för att aldrig fiska mer i hela mitt liv.Fryser som fan.Efter en stund får jag hjälp så att jag kan komma hem.
Ovan hände i söndags, nu är det tisdag, ser fram mot fredag då min bror
(han som olovligen lånat min reservbensin) skall bjuda mig på krogen.
Lördag o söndag är jag tillbaka , jagandes den stora "borren".
Jag skall aldrig sluta att fiska.
Trodde sådant bara hände på film. Eller hade du kanske smuttat lite för mycket på det goda

Ha ett nytt, laddat batteri i beredskap. Om abborren har använd telefonen då är batteriet dött. 
Kommentera