Hej! ville bara dela med mig av min fina fiske tur jag hade runt kl 13:00 i dag jag stack ut med en bekant som ville visa mig ett gammalt hederligt gädd ställe så vi satte oss i bilen. Sen runt 5-10 min va vi framme så visade sig att det va en igen vuxen bäck, kanske 2-3 m bred bara,rätt svårt va det att ta sig ner till vattnet högt gräs,vass och mkt annat skräp.Så när vi väl kommit ner till vattnet så satte vi på en gulaktig wobbler, rappala om jag inte minns fel gjorde några kast och sen pang bara ett hårt hugg som släppte lika hastigt som det kom så vi byta till en 10g balzer spinnare kopparfärgad och då började fisket kan jag säga, det hög i stort sett på varje kast. Så det blev en del av krokning av ganska liten gädda under kilot. så vi bestämde oss för att vi skulle gå upp lite längs bäcken tills vi hitta ett ställe som såg fint ut ,men nästan inget utrymme för att kunna kasta , men vi lyckades till slut få i väg spinnaren och så bara pang i den lilla smala bäcken hade vi något hyfsat stort i andra änden av spöt . Efter ca 1- 2 min drillning fick vi upp gäddan till slut men med ett visst antal misslyckade försök. Slängde fram vågen gäddan kändes helt ok i storlek och det visade sig att den vägde nästan 4kg blankt. Riktigt roligt kan jag säga när man kommer till ett ställe som inte ser mkt ut för världen men som levererar ändå , jag har aldrig varit med om att få så många gäddor på bara en timme och sen bonusen att få en 4 kilos med i en liten bäck! nä det kallar jag fiske!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
roligaste turen på länge!
Collapse
X
-
Låter roligt, särskilt då jag själv ibland fiskar i liknande vatten.
Det känns ibland som att fisken inte har något annat val än att hugga. Vid varje ny djuphåla eller bakvatten vet man att det står en fisk och bara väntar. Ett av dom grymmaste minnena är en gädda som rusade säkert femton meter uppströms i ganska strömt vatten, flera gånger. Hade den simmat lite till hade den dragit under en björk som vält över ån, och sedan in under massvis med gäddnate. Jag fick upp den, fisken var sjukligt fet, vägde bara 3kg men den var väldigt kort. Jag har tyvärr inget längdmått men jösses vad buken hängde, huvudet var pyttelitet, bukpartiet var dubbelt så högt som huvudet och detta var på sensommaren.
Finns det vatten så finns det anledning att fiska
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
603 visningar