Fan vad jag älskar jerkbait! Var nere och jerkade idag. I början var gäddorna sega och jag varken kände eller såg någon fisk på ett bra tag. Sen helt plötsligt såg jag ett riktigt plask 10 meter ifrån där jag fiskade. Jag skyndade mig dit och la ut ett kast. Då ser jag hur en stor stjärtfena sticker iväg åt höger från mitt bete. Jag trodde att jag hade skrämt iväg den, men sen ser jag hur gäddan vänder och sätter fart mot min jerk... Sen försvinner den (lite hajen-känsla
) Sen dyker den upp strax bakom min jerk och jag känner motstånd och jag gör ett mothugg. Den gav en bra fight och nu ligger mitt pb på 5,3 kg. Har inte jerkfiskat mer än 1 vecka och jag är redan fast 

Lite senare så fick jag en liten plutt på 20-25 cm på min 12 cm buster. Ibland undrar man hur de orkar
) Sen dyker den upp strax bakom min jerk och jag känner motstånd och jag gör ett mothugg. Den gav en bra fight och nu ligger mitt pb på 5,3 kg. Har inte jerkfiskat mer än 1 vecka och jag är redan fast 
Lite senare så fick jag en liten plutt på 20-25 cm på min 12 cm buster. Ibland undrar man hur de orkar

Så det är ytterligare ett nytt pb!
jag skulle gärna vilja börja med jerk. vad har du för utrustning
Kommentera