Thailandsfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Thailandsfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej igen från Jims Fiske i khaolak
    Imorse så var det Stefan från Karlstad som gick ut och han bokade båten ensam så det inte skulle vara någon trängsel.
    Vi startade rakt ut (väst) idag igen och vi la ut den röd/vita wobblern och en grön/gul och ett tuna tackel som Stefan höll i, sen skulle jag göra iordning ett spö till då det kom en fisk genom luften och landade i båten,(det är den smala fisken som ligger längst fram ) samtidigt högg det på tunatacklet men det slapp, sen efter en halvtimma så högg det på den röd/vita wobblern men det slapp också, sen såg vi hur måsarna dök på ett tunastim men innan vi hann dit så högg det igen på tunatacklet men det slapp också men Stefan sa att det kändes inte samma som tidigare så när vi tog upp ock kollade så var dom två sista krokarna borta, det ´var nog 2 större tunor som högg samtidigt och drog åt varsit håll så dom slet bort krokarna.
    Sen ute vid den andra bojen så fick Stefan en dublèe på dorado och sen tog vi ytterligare 9 st till sen innan vi gick hem så låg det 21 dorado i båten och på vägen hem så högg det 2 Kingmakrill 1/2,5 kg och 1/4 kg så det blev ett fint foto.
    men sen när jag gick stranden till Jim så kom Tiewson nr 1 och dom vrålade och höll upp en stor fisk ,men jag såg inte vad det var men sen kom den in till restaurangen och det var en jättebaracuda på ca 14-15 kg (tänderna såg ut som i gapet på en hund) så det var 2 lyckliga fransmän som kom in.
    imorgon ska vi ut igen och även så får Jom & Juan gå ut på lördag med Jens från danmark.
    Harebra
    Lasse

Kommentera

Hej igen från Jims Fiske i Khaolak

Vilken daaaaaaaaaaaag . imorse så åt vi frukost hos Jims Sune och jag och sen kom Carina &Patrik från Gällivare och vid båten så slöt Bruno upp och vi gick ut som tidigare ,väst, som vanligt tunastim där inget hände ,men vi första bojen så fick Bruno en dorado och sen när vi kom till den andra bojen så högg det på en röd tiger wobbler och Carina tog spöet och började veva in och det gick tungt,jag hjälpte till och kände att det var stort och efter ca 10 min så fick vi in den till båten och då skrek Jom (ten kilo upp) och efter några hugg med krokarna som bara gled på den stora fiskkroppen så kom (en krokodil) jättebaracuda i båten, ca 15 kg och det var en helt slutkörd Carina som stapplade framtill i båten och pustade ut. sen tog vi ytterligare 10 dorado innan vi började gå hemåt och sen så började den ena rullen tjuta och Bruno tog tag i det och han känna Sailfischen innan den hoppade och gick loss. Men sen när vi skulle visa upp fisken för alla på stranden så började spöregna så alla människor gick hem så det är en regnig bild ni ser av alla fyra men sen så lättade det lite så vi fick ett nytt kort på Carina på stranden, imorgon är det Jens från Danmark som går ut med Jom & Juan ,själv ska jag tillverka några bord,har lovat Jim.
      Harebra
      Lasse

Kommentera

Idag så sov vi ända till 08,45 (skönt) sen fika och sen iväg för att inhandla material till dom bord som jag skall skruva ihop, sen var det en god lunch ,jag åt krabba och dom andra åt den stora Baracudan, och sen en skön massage och lite vila innan det var dags att möta båten med Jens & Stefan från Danmark som kom in med 1 Baracuda 1 Kingmakrill och 2 Dorado och dom var mycket nöjda med tanke på att Jens nollade ifjol. imorgon så blir det en tur ned till Kokloi för att inhandla lite fiskeutrustning.
        Harebra
        Lasse

Kommentera

Laddad med nya wobblers och tunatackel så gick Ulf & Susann och Tomas & Kerstin ut idag för att kolla att det kunde stämma detta med stor fisk här ute, och på vägen ut sä högg det på den nya lilla stormwobblern grön/gul men vad vi glömde var att byta krokarna på den så dom rätnade och sen var den fisken borta,sen blev det krokbyte medans vi satte på dom djupgående stormwobblerna en grön/mörkgrön och en röd/mörkröd tiger och det första hugget blev en stor plastpåse vilket gav upphov till några skämt för uffes del, sen högg en 4 kg kingmakrill på den röda och sen en till som var på 5 kg på samma wobbler, sen runt bojarna så såg vi dorado men dom ville inte hugga på varken bläckfisk eller fiskbit men när vi körde runt med tunataclet i hög fart så högg det en gång sen var det dött vilket blev samma på dom andra bojarna ,sen började vi gå hemåt och då högg en dorado mitt ute i inget som vi fick upp och sen när vi passerade en boj så kom en kigmakrill till upp på ca 3-4 kg och sen så drog det till på Susanns spö utav bara den med det blev slaklina och när vi tog in så fanns inga krokar kvar troligtsvis så var det flera dorados som var på samtidigr och då rycker dom sönder tacklet, sen blev det en kokosnöt som fastnade på tunatacklet innan vi var hemma . så alla fyra fick dra upp var sin fisk så dom var nöjda.imorgon är det Anderas Daniel Lasse och lloyd från Barsele som ska ut igen.
          Harebra
          Lasse

Kommentera

Igår så var det Andreas,Danielsoch Lasses sista fisketur här hos oss i Khaolak för den här säsongen och dom gick ut tillsammans med Lloyd från Järnnäs men ursprungligen från Barsele. och redan efter en 20 min så högg en liten Mong på tunatacklet som Daniel tog upp ,men sen blev det trögt, vi såg jättemycket dorados som var uppe och jagade något men inte var det våra beten inte ,Lloyd fick en fin Dorado på ca 3 kg och sen alla var sin liten innan det var dags att gå hemåt och alla båtar som var ute idag sa att det var detsamma för dom ,såg fisk som inte ville hugga, men så är det ibland, sitter just nu på morgonen och läser artikeln i Lokaltidningen son Susanne skrev och det roligt att läsa, Jim kommer att bli så stolt över den att det kommer att rinna några tårar tror jag, men nu ska jag ut igen så.
            Harebra
            Lasse

Kommentera

Det var en upprepning från gårdagens fiske för dom här grabbarna som gick ut idag Lars-Åke , Johan och sen en kille från norrbotten och en Wales (fick inte skriva England) och gårdagen upprepade sig såg fisk men dom tog inte på varken bläckfisk eller fiskbit, sen tog vi tunatacklerna och den lilla fågeln framför och körde i hög hastighet och då högg först en näbbgädda men den slapp tyvärr sen kom det 2 fina dorados och 1 liten och sen när vi gick hemåt så när vi kom till en boj så högg det ,men gick loss och när vi kollade så var krokarna borta på den svarta gummibläckfisken, men sen fick vi se en big manta (4 meter) som låg framför båten och svävade (under 10 meter från båten)mäktigt. sen fick vi även se 1 riktigt plask av en stor fisk ca 200 meter från båten och sen såg jag även ett till men på ca 500 meters avstånd. så idag blev en (bad day) såtillvida att vi tappade 3 wobblers och lite lina ,men som vi brukar säga (shit happens) så imorgon så blir det bara trolling med wobblers och sen tunatackel runt bojarna men med nyknutna krokar.
              Harebra
              Lasse
              Senast ändrad av lars.lingesten; 2013-01-30, 14:39.

Kommentera

Ibland får man vara glad åt det lilla man får ,det var ingen ide att kolla krokarna på något idag för det var i princip stendött där ute på havet. Bengt fick 2 hugg runt en boj och sen gick vi hela dagen utan att något hände utom på vägen hem när vi såg tärnorna dyka och då väckte jag upp Emilia från Finland och sa att nu får du ställa upp för både Teemu och Mikko hade provat flera bojar utan någonting, och när vi gick över stimmet så skrek hon till och spöet böjde sig kraftigt och upp kom 2 små tunas så då var den dagen räddad, den dära förhatliga nollan blev spräckt även idag men jag vet ju att den kommer allt närmare för varje dag. thai säger att (tomon) som dom kallar dorado inte är hungrig och tar inte , så det är med (bävan) som vi ska ut imorgon och prova igen. tills dess
                Harebra
                Lasse

Kommentera

Imorse så frågade jag Jom om fisket och han sa att dom andra båtarna hade fått på små betesfisk så vi skulle försöka få några sådana idag (lättare sagt än gjort) men vi träffades vid båten Patrik (Svensk),Hans (Dansk) och Eirik (Norsk) och jag förklarade att det var inget tryck i fisket just nu men det avskräckte inte dom här killarna. Patrik låg ju efter sin fru Carina som tog den stora Baracudan så han ville ju ha något större, vi provade vid fler bojar men det var dött som igår men så plötsligt högg en Dorado som Hans fick upp och då var ju den här dagen räddad men sen fick vi upp 2 betesfiskar som vi gick runt med och Patrik kände hur det högg till men det ville inte sitta kvar, så iväg till nästa boj och när vi släppte ut betesfiskarna så såg vi hur det hoppade 6-7 dorados mot betet och sen högg det på båda spöna och så småningom fick Eirik upp 2 st och sen Patrik 1 sen blev det lungt igen så vi satte på tunatacklena och gick runt i hög fart och då högg en fin Dorado på Patriks spö men den slapp tyvärr så det blev 4 dorados idag och med tanke på hur det är just nu så var jag nöjd, Jom säger att om vi ska ha mera Dorado så får vi gå ut lite tidigare och skippa trollingen för att hinna ut till bojarna lite snabbare men då missar vi ju chansen på dom andra fiskarna (Baracuda,Kingmakrill,Mong,Sailfish) och det vill man ju inte. och sen fick vi se Mantan igen idag på ca 100 meters håll men nu så dök hon snabbt och försvann i djupet. imorgon är det inget fiske utan jag ska laga några stolar och skruva ihop borderna hos Jim på stranden så ,inga latmansfasoner här inte.
                  Harebra
                  Lasse

Kommentera

Även om jag hade en såkallad vilodag så var fisket igång på söndag med Kjell.Charlie,Börje och Ninna och med Jom och Juan som crew på båten och av bilderna så såg jag att det blev 7 dorados vilket var bra med tanke på måndagens fisketur med Åse,Leif,Karin och Roland som tyvärr bara fick känna på dom här fiskarna lite grann ,en dorado fick vi fram till båtkanten innan den slet sig som alla dom andra gjorde ,så idag så kom säsongens första nolla, men vi har extremt varmt just nu och Thai säger att doradon inte är hungrig men imorgon är en ny dag och då är det Sonny från Tupthong med 3 danskar som ska ut och prova igen ,deras förra tur blev ju bra så vi får se vad som händer.
                    Harebra
                    Lasse

Kommentera

Imorse när jag varit hos Jim och ätit frukost så sa hon att fiskegrejerna och spöna var framkörda till båten och jag gick dit och inte låg där några grejer inte, jag började leta och efter en kvart så hittade vi var dom hade ställt grejerna ,bakom en toalett ,så vi blev en hel kvart försende till Tupthong och där var dom tvungna att vada ut till båten pga dyningarna, vi vågar nte gå in för långt så att båten slår i botten för då kan den tippa eller rent av slås av, vilket jag har sett rester av en båt som gjorde så.
                      Gubbarna blev lite deppade av att höra att jag hade nollat igår men sa att den samlade danska kraften skulle räcka till idag ,
                      och ute vid den andra bojen så kom den första doradon och då var ju den dagen räddad, sen vid nästa boj så högg en Kingmakrill på ca 3 kg och på nästa varv så högg det igen på det spöet som jag höll i och rullen bara tjöt till och ca 10 meter lina löpteut och sen small bara linan av och så var den wobblern borta, sen fick vi några dorados till och jösses vad fisk vi såg som hoppade men domslutade att ta så vi gick hem med 1 kingmakrill och 7 dorados och sen åkte jag och köpte en ny wobbler röd/svart storm (stor) för att ha när vi ska ut imorgon igen.
                      Harebra
                      Lasse

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      804 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      452 visningar
                      3 gillar