Thailandsfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Thailandsfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Long time no see från Jims fiske i khaolak.
    men det har varit så att vi har varit inblåsta ett bra tag och sen fick vi ta en dag för båtrep (vilket måste göras) men vi har startat lite igen men efter blåst så tar det några dagar innan det blir bra där ute igen ,igår så var vi ute Tommy,oskar och Bengt och Oskar fick en Dorado på ca 3 kg och det var allt dom andra fick känna några småhugg men ingen fisk i båten,sen har vi haft ett hugg på en wobbler som inte gick fast, sen idag så var det Göte och Anders som skulle prova pået så att säga och det blev en bra start 1 baracuda 3kg efter 10 min och en Dorado på 3-3,5 kg och sen bara transportsträcka resten av dagen.tyvärr, men bättre lycka nästa gång och då är det Lennart som ska ut efter nästan 1 vecka i sjuksängen med magsjuka så han är sugen nu det hördes på rösten .
    Tillvidare
    Harebra
    Lasse

Kommentera

• hej igen från Jims fiske i Khaolak
      Just nu så är det riktigt skitfiske därute ,ute med Ole (norrman )med 2 vänner och vi fick 3 små dorado och tappade ett hugg på wobblern, och sen är fiskarna fördjävliga på att knycka betet utan att fastna på krokarna , vi har en ståltafs med 3 krokar och sätter 1 i skallen ,1 på ryggen,1 i stjärten och sen ett hugg och allt är rensat ,samma med bläckfisken , det är ett trick som jag skulle vilja se Joe Labero göra han som är så duktig på att trolla ,fånga en fisk som är tacklad så och sen stå med fiskemn i mun utan att fastna på krokarna.
      Fick just nu tel.från Lennart att motorn har gått sönder så nu tappar vi kanske några dagar igen, men tillsdess

Harebra
      Lasse

Kommentera

• hej igen från Jims fiske i Khaolak.
        Ja nu är vi tillbaka från vår Visarun till Burma och det var ju ingen höjdare men vi överlevde medans Lennart varute och drog upp 2 fina Kingmakrills son säger var på 11 resp.10 kg och en fin dorado ,och idag så var jag ute med martin med fru Madelene och barnen Sofia och Jakob, först ett tappat hugg på utvägen och sen vid den 2 bojen så fick vi ett hugg som rensade fisken från krokarna och gick vi boj efter boj och när kl var 13,00 så var vi vi den näst sista bojen så lossnade det ,Madelene fick en dorado och sen fick Martin 2 st till och sen bar det iväg hemåt och alla satt ock slöade när vi fick ett hugg när vi gick förbi en boj med en ankrad båt ,och det var tungt men knappt några ryckningar i linan (som att hala in en säck ) och när det kom in till båten så såg vi att en Rocka fått wobbler i sig på den ena vingen (den var ca 110 cm vingbredd) och för att få loss wobblern så var jag tvungen att hokka den och den slog så ordentligt att vi var tvungna att avliva den (tyvärrr) men såna händer ibland , den andra gången för min den , imorgon så ska norrmänne försvara sina färger och vi får se vad som händer då.
        Harebra
        Lasse

Kommentera

• Hej igen från Jims fiske i Khaolak.
          Medans Lennart och Anita var i Burma för visarun som fick jag hålla ställningarna här nere i Bangniang och ida så var det Vagn och Vidar (norrmän) och det var första gången för Vidar så han var spänd på fisket ,det blåste ordentligt där ute idag ,metersvågor och det är knepigt att både trolla och gå runt bojarna utan trassel ,vilket vi fick en gång,sen högg en Kingmakrill på 2 kg som kom in till båten och jag hokkade den så lossnade wobblern ,så löst satt den ,sen var det bara ett hugg till på hela dagen och på hemvägen så såg vi en Sailfish som höll show för oss, sen vid landgången så gick det stora dyningar men det gick bra och när båten skulle ut igen så såg jag att jag måste hjälpa Juan och drog ut oss medan han körde motorn och när ankaret släppte och kom in i båten så drog han på för fullt och det var bara för mig att hoppa i vattnet för att inte behöv simma 100 meter som han gör,imorgon är det Lennarts tur och vi får se vad som händer då.
          Harebra
          Lasse

Kommentera

• Hej Lasse,
            tack för en trevlig tur och kul att vi klarade av "norrmännen". Vägde du våra dorados, eller kan ge oss en uppskattning. PB för oss båda... :-)
            /Martin

Kommentera

• Hej igen från Jims fiske i Khaolak
              har jobbat med restaurangen några dagar ,men idag så gick vi ut ,Bengt,Marie ,Erik och Göran och det blev en ganska händeselös dag ,vid den 6 bojen så fick Bengt ett hugg av en dorado som snöt bläckfiskhuvudet och sen var det stendött ända tills vi skulle ta upp då fick vi ett ordentligt hugg på den orange wobblern men den ville inte heller sitta kvar ,så idag kom min första nolla ,så nu kan det bara bli bärrte SKITFISKE.
              Harebra
              Lasse

Kommentera

• Tja. Om ett par veckor bär det av till Thailand, Bangkok, Phuket och allt där emellan!

Vill såklart passa på att fiska lite där nere, dock endast havet som är aktuellt isf.

Är det lönt att ta med typ ett sg roadrunner eller är det trolling med guide och hyrbåt eller surfcasting med 16 fots spön och bigpit rullar som gäller i gulfen och andamasjön?

Äger inget resespö för tillfället och har inte lust att köpa något och bär omkring på i onödan.

Ska ta och läsa igenom hela tråden när jag kommer hem, sitter å käkar frukost på jobbet På söndag blir det isfiske, 20- fyfan vad jag längtar till Thailand!

Kommentera

• Har kört smallfish-game med lätta haspelprylar och det var kul som f..
                  Sänke, enkelkrok och tunt skurna bläckfiskbitar.
                  ett hundratal fiskar på ett par timmar

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                  2 svar
                  813 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg marryjoy63  
                  Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                  2 svar
                  458 visningar
                  3 gillar