Var ute en svång i lördags på en kort pimpeltur hade endast 1 timmes fisketid på mig innan jag var tvungen att åka och fira brorsan så den medtagna utrustningen var minimal. 1 isborr + 1 pimpelspö med Mattse V-pirk. Alltså en helt oseriös satsning. Tanken var att stilla abstinensen med några småborrar och ev någon större. Men förhoppningarna var ytters låga. Inleder pimpelturen vid en vasskant och redan i första hålet smäller det på en stor abborre på närmare kilot som tyvärr tappas strax under isen.
Testar ett par hål till inom samma område men känner inget mer. Ser på klockan att jag måste lämna platsen om jag ska hinna testa något annat ställe. Brukar oftast satsa en heldag på mina pimpelfisken. Men ni vet hur det är när abstinensen blir alltför stor. Bättre med 1 timmes fiske än inget alls.
Går sedan vidare till en risvase som gett ganska hyfsade abborrpimpel tidigare vintrar. Så förhoppningen var att man skulle hitta ett skapligt hål och iaf få någon fisk.
Redan i första hålet smäller det på ordentligt och strax ligger min andra pimpelgös denna vinter och någonsin på isen. Fisken vägdes sedan till 2780gram.
Vinterns finaste fisk hittills på den oseriösaste turen hittills denna vinter.
Testar ett par hål till inom samma område men känner inget mer. Ser på klockan att jag måste lämna platsen om jag ska hinna testa något annat ställe. Brukar oftast satsa en heldag på mina pimpelfisken. Men ni vet hur det är när abstinensen blir alltför stor. Bättre med 1 timmes fiske än inget alls.
Går sedan vidare till en risvase som gett ganska hyfsade abborrpimpel tidigare vintrar. Så förhoppningen var att man skulle hitta ett skapligt hål och iaf få någon fisk.
Redan i första hålet smäller det på ordentligt och strax ligger min andra pimpelgös denna vinter och någonsin på isen. Fisken vägdes sedan till 2780gram.
Vinterns finaste fisk hittills på den oseriösaste turen hittills denna vinter.
Kul att dra gös på pimpel.

Kommentera