50-50 chans på gädda?!
Var själv idag men bestämde ändå att testa en ny sjö!
08:00 startade fisket längs en lång vass, första fisk lät väl vänta på sig tills ca 08:40 då jag fick fäll på spöt närmast vassen och en snipa kunde skådas precis under isen men ser då i ögonvrån att det fäller på nästa spö, frikopplar och lägger ner spöt för att kroka nästa men där var inget annat än en skraj mört, så jag får nöja mig med en snipa på 2 fäll
Har ytterligare dubbelhugg en gång och hugg på annat spö under avkroknings momentet
Fisket flyter på men finns det bara smått
lite kamp ger iaf gäddan som hugger vid kanske 11:30 precis utanför en vassbevuxen berghäl och vägs lite snabbt till 3.6-3.7kg...
Ett spö som står utanför en vik har fäll 3ggr på kanske 2tim och där missar jag en samt tappar 2st varav en svarar med kompakt motstånd vid mothugg och drar iväg en bit för att sen ge härligt gung i spöt men lossnar stax efteråt!
Efter 12:30-13:00 går fisket segt och endast en liten snipa synar isen. Om man ska säga nått om isen, ja var plusgrader idag och blåste satan så snön på isen smälte och det var stöp och mycket vatten över så gott som hela sjön men isen var väl iaf 15cm men porös överst!
Summering:
12 fäll sammanlagt
6 gäddor , top på 3.6-3.7
2 tappade var av en finare
flera missade!
Var själv idag men bestämde ändå att testa en ny sjö!
08:00 startade fisket längs en lång vass, första fisk lät väl vänta på sig tills ca 08:40 då jag fick fäll på spöt närmast vassen och en snipa kunde skådas precis under isen men ser då i ögonvrån att det fäller på nästa spö, frikopplar och lägger ner spöt för att kroka nästa men där var inget annat än en skraj mört, så jag får nöja mig med en snipa på 2 fäll
Har ytterligare dubbelhugg en gång och hugg på annat spö under avkroknings momentet
Fisket flyter på men finns det bara smått
lite kamp ger iaf gäddan som hugger vid kanske 11:30 precis utanför en vassbevuxen berghäl och vägs lite snabbt till 3.6-3.7kg... Ett spö som står utanför en vik har fäll 3ggr på kanske 2tim och där missar jag en samt tappar 2st varav en svarar med kompakt motstånd vid mothugg och drar iväg en bit för att sen ge härligt gung i spöt men lossnar stax efteråt!
Efter 12:30-13:00 går fisket segt och endast en liten snipa synar isen. Om man ska säga nått om isen, ja var plusgrader idag och blåste satan så snön på isen smälte och det var stöp och mycket vatten över så gott som hela sjön men isen var väl iaf 15cm men porös överst!
Summering:
12 fäll sammanlagt
6 gäddor , top på 3.6-3.7
2 tappade var av en finare
flera missade!
)
och bara 2 gäddor. dessutom är isarna lätt över halvmetern så det blir jobbigt som fan att borra även med motorborr.
Kommentera