Trögt ismete? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trögt ismete?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

För min del så är edsviken något som bara sänker självförtroendet som fiskare eftersom det oftast blir bompass för mig där. En superbra dag innebär 2 firrar.
    Vore kul att få se hur man gör för att få upp gädda konsekvent där, vilket Carpfenmazter påstod i nånstans i fotoalbumet att till och med en schimpans klarade.
    Det säger ju lite om hur duktig fiskare man är!
    Ola

Kommentera

Har jag påstått att en schimapns kan få konsekvent med fisk i Edsviken..???? Nej nu är du ute och cyklar, lär dig tolka meningar för guds skull.

Kommentera

Sorry, jag mindes tydligen fel. När jag kollade upp så hade jag ju fel.

Dessa kommentarer som låg under en edsviksgädda i fotoalbumet ska ju tolkas
        annorlunda.

"Mjao.. Det krävs ju inte så mycket för att få en fisk på ismete "

"Så länge man är på rätt plats och vid rätt tid krävs det inte så mycket... Mörtarna gör ju jobbet "

"Nja.. Om det är svårt eller inte. Men det jag menar är att ismete är, precis som t.ex. kiwi skriver, en av de fiskemetoder som krävs minst skills för. En shimpans kan göra det "

Skrik till om du tycker att jag gör ett påhopp emot dig så plockar jag bort mina inlägg.
        Känns som jag är på lite väl djupt vatten i och med detta.

Det jag ville få fram var att jag är usel på ismete
        Ola

Kommentera

Det var grymt segt i helgen som var ... var ute både Lördag och Söndag några timmar och endast 3 fäll som förmodligen var abborre. Visserligen hade vi bara minibeten i och fiskade i halvtaskiga vatten men ändå.
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Konstigt just nu, jättesegt med att få upp fisken men ändå en hel del fäll. Tre man o femton don gav ca 20 fäll idag med endast tre fasta fiskar... Dagarna innan har varit liknande.
            "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
            "Keep it simple"

//Jan O
            www.fisheco.se
            www.brofiske.net
            www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola
              Sorry, jag mindes tydligen fel. När jag kollade upp så hade jag ju fel.

Dessa kommentarer som låg under en edsviksgädda i fotoalbumet ska ju tolkas
              annorlunda.

"Mjao.. Det krävs ju inte så mycket för att få en fisk på ismete "

"Så länge man är på rätt plats och vid rätt tid krävs det inte så mycket... Mörtarna gör ju jobbet "

"Nja.. Om det är svårt eller inte. Men det jag menar är att ismete är, precis som t.ex. kiwi skriver, en av de fiskemetoder som krävs minst skills för. En shimpans kan göra det "

Skrik till om du tycker att jag gör ett påhopp emot dig så plockar jag bort mina inlägg.
              Känns som jag är på lite väl djupt vatten i och med detta.

Det jag ville få fram var att jag är usel på ismete

Heh, det jag skrev hade ingenting speciellt med Edsviken att göra. De syftade på ismete överhuvudtaget. Har lite svårt att se om du är ironisk eller inte..?

Kommentera

Förövrigt så är det + ute nu, och det innebär att snart är det där hårda jobbiga vattnet borta! Då kan man äntligen börja fiska på allvar igen Hoppas att det går snabbt!!

Kommentera

har oxå haft en otroligt seg helg. fredagen gav på tre pers ett fäll och en landad, lördagen två fäll och två landade. Söndagen var lite bättre, 8 fäll och 5 landade med en topp på 5.2. så det var en riktigt seg helg, men som man säger "det var ju gött å komme ut iallafall".
                  http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Att jag är usel på ismete är ingen ironi, 1 gädda (6kg) på säsongens 5 eller 6 pass.
                    Att min fiskekamrat endast har haft ett bompass på dessa turer, innebär väl att jag placerar spöna fel antar jag, alternativt så har turen inte varit på min sida.

Hursomhelst så var ovanstående inlägg bara utlopp för mina aggressioner över att jag inte tycker ismete är enkelt helt enkelt.

Så allvarligt menat var de ej.
                    Ola

Kommentera

Aha. Dock så vet jag av egen erfarenhet att Edsviken inte är helt lätt på ismete heller. Och ibland vill det sig bara inte hur rätt man än gör Har fiskat med i stort sett likadana tackel som polaren, och fiskat varannat spö längs med land, ca 10 m mellanrum. Samma djup osv. Nån gång har jag vunnit med 10-1, nån annan gång tvärtom. D.v.s. Ibland gör man allting rätt, men gäddorna tycker inte om en

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      807 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      452 visningar
                      3 gillar