Havsöringsrapporter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av rednil
    seriöst, kollar hur många som har fiskat hö innan den 1/4, så säger ni bara till mig:S ni är fan tragiska
    Hoppas verkligen det här handlar om din okunskap att havsöringen på just västkusten är fredad till den 1/4 till skillnad från skåne och ostkusten.

Nu vet du bättre och kan sälla dig till den seriösa delen av oss fiskare som värnar om att behålla havsöringsfisket på en bra nivå. Åtgärderna med fredning av åmynningar, ökat minimimått samt fredningstider har ju redan gett resultat. Havsöringen på västkusten ökar i storlek och antal vilket alla borde se som positivt.

Så ge fan i att tjuvfiska det är ju bara några veckor kvar, sen är det ju ändå så att den bästa havsöringen får du inte förrän Maj så det är ju absolut ingen panik... eller hur!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Tillsynsmannen Visa inlägg
      Hoppas verkligen det här handlar om din okunskap att havsöringen på just västkusten är fredad till den 1/4 till skillnad från skåne och ostkusten.

Nu vet du bättre och kan sälla dig till den seriösa delen av oss fiskare som värnar om att behålla havsöringsfisket på en bra nivå. Åtgärderna med fredning av åmynningar, ökat minimimått samt fredningstider har ju redan gett resultat. Havsöringen på västkusten ökar i storlek och antal vilket alla borde se som positivt.

Så ge fan i att tjuvfiska det är ju bara några veckor kvar, sen är det ju ändå så att den bästa havsöringen får du inte förrän Maj så det är ju absolut ingen panik... eller hur!

Väl talat.

Om ni är så sugna så att ni inte kan vänta, åk då ner till Skåne eller Blekinge och prova lyckan på lovlig fisk.
      En sportfiskares tankar om livet i allmänhet och fiske i synnerhet!
      http://mothugget.blogspot.com/

Kommentera

• Håller med om att stävja tjuvfiske, men

Vill läsa HÖ rapporter i denna tråd, inget annat...

Kommentera

• Hey

Har vart sugen längre tid nu. LOvar att tala om , när fisket kör igång ;-))

Va ute i Brjölanda och handlade nytt spö och rulle. Fick "provkasta " lite där......

Tack o lov inga napp ;-))))

Kommentera

• kanon fiske i Kivik just nu.

Kommentera

• Ska åka ner till Skåne och Kivik om 2 veckor..

Ursprungligen postat av mp-fishing.se Visa inlägg
              kanon fiske i Kivik just nu.
              Fiskar mycket havsöring i trakterna kring Gävle och vid Skutskär inte långt från Dalälven men nu tänkte jag och min fiskekompis Kjell Bohlin( som tillverkar Gruffdraget-www.dragformar.se)att prova fisket i söder!
              Är det bra fiske överallt vid Kivik? Finns det fredade zoner?
              Vi kommer att fiska i 3 hela dagar så alla tips är av värde.
              Det blir den 3-5 april som vi kommer ner!

Mvh. Tony
              Senast ändrad av gavleoring; 2009-03-29, 19:42.

Kommentera

• Öringsställen österlen

"Vadare är ett måste"

Inte långt från kivik ligger ett ställe som heter haväng och där verkeån rinner ut. Gå ner till kusten och gå över ån åt höger. 500 m bort ligger två rev som är bra öringsställen. Det är de enda reven på en riktigt lång sandsträcka relativt nära en åmynning. Där samlas stora mängder HÖ och av bra storlek. Har varit med om ett galet fiske där då stället kokade . (Inget man får uppleva i sthlm direkt)

Åk till Ystad och leta upp ett ställe som kallas engelska bryggan. Engelska bryggan är ett rev som sträcker sig ca 500 m rakt ut från land. Ett mycket trevligt ställe.

Längs hela sydkusten är det annars riktigt hett. Det är långgrunt och fiskeplatser överallt mellan sträckan svarte och smygehamn.

Om jag vore dig skulle jag undvika VIK med prästens badkar. Där samlas större delen av skånes/danmarks HÖ fiskare under helgerna.

Bodde i Malmö under två år och utforskade väst/syd/östkusten. Jag fick två chanser på riktigt stor öring under dessa två år och förlorade.

Kommentera

• Jag var ute en sväng igår och vadade runt Lindö nära Ronneby. Efter någon timmes fiske landade jag årets första öring. Fisken högg ganska nära mig och fighten blev ganska kort. Resultatet: En liten rackare på 1,5 kg.

Nästa helg bär det av mot Öland och 2 dagars konstant fiske efter havets silver

Kommentera

• Fredat

Ursprungligen postat av mobre Visa inlägg
                    "Vadare är ett måste"

Inte långt från kivik ligger ett ställe som heter haväng och där verkeån rinner ut. Gå ner till kusten och gå över ån åt höger. 500 m bort ligger två rev som är bra öringsställen. Det är de enda reven på en riktigt lång sandsträcka relativt nära en åmynning. Där samlas stora mängder HÖ och av bra storlek. Har varit med om ett galet fiske där då stället kokade . (Inget man får uppleva i sthlm direkt)

Åk till Ystad och leta upp ett ställe som kallas engelska bryggan. Engelska bryggan är ett rev som sträcker sig ca 500 m rakt ut från land. Ett mycket trevligt ställe.

Längs hela sydkusten är det annars riktigt hett. Det är långgrunt och fiskeplatser överallt mellan sträckan svarte och smygehamn.

Om jag vore dig skulle jag undvika VIK med prästens badkar. Där samlas större delen av skånes/danmarks HÖ fiskare under helgerna.

Bodde i Malmö under två år och utforskade väst/syd/östkusten. Jag fick två chanser på riktigt stor öring under dessa två år och förlorade.
                    Det ena av de två reven vid Haväng är fredat.

Kommentera

• Ursprungligen postat av gavleoring Visa inlägg
                      Fiskar mycket havsöring i trakterna kring Gävle och vid Skutskär inte långt från Dalälven men nu tänkte jag och min fiskekompis Kjell Bohlin( som tillverkar Gruffdraget-www.dragformar.se)att prova fisket i söder!
                      Är det bra fiske överallt vid Kivik? Finns det fredade zoner?
                      Vi kommer att fiska i 3 hela dagar så alla tips är av värde.
                      Det blir den 3-5 april som vi kommer ner!

Mvh. Tony
                      www.gavleoring.se
                      Mellan Vitemölla och Haväng ligger två fredningszoner som ni bör undvika.
                      Men om ni håller er till de klassiska ställena så är ni Safe:
                      Dvs revet 500 m söder om Verkeån (mest besor där nu antagligen), Vitemölla, Klockstapeln och Stora Stenen direkt norr om Kiviks Hamn. Strax Söder om Kiviks Hamn ligger en fredningszon (men där är inget direkt fiskeställe). Karakås och hela vägen runt Stens Huvud är fria från fredningsområden.

För att svara på din fråga var det är bra: Hela vägen från Vitemölla till Södra delen av Stens Huvud är en enda stor hot spot. Välj bara ett rev efter vind och väder så blir det nog fisk.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 185 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      174 svar
                      40 183 visningar