Nu är jag less ... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu är jag less ...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Gisslaren tycks ju kunna bli mycket intressant om några år som sagts!
    För mig är borrefisket i full gång men de små jäklarna har börjat störa även mig nu, fick nog den minsta borre jag någonsin fått igår, inte större än 4-5 cm, och det var dessutom ett helt satans stim i samma storlek som cirkulerad runt mitt maskknippe, säkert lika stort som borrarna själva. Glupska rackare de där, och det störde mig också att de höll till där man precis dragit fina matborrar runt 5 hg. Ska spinna lite ikväll och se om det ger resultat.

Kommentera

Stor fisk stora beten....
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Låt säga att jag bubblerar längden på betet och börjar rycka hem 15cm spookar. Vad kan jag förvänta mig händer då?

Antalet fångade mindre abborrar minskar, större abborar ökar inte eftersom det är högst otroligt att det finns några sådana än men däremot kommer jag att drabbas av fler gäddsnipor och dem är jag också less på!

Om ett par år är det kanske dags för de stora betena om sjön får fortsätta att återhämta sig men inte än och som ni vet fiskar jag inte gärna bara för fiskandets skull, så att fortsätta jaga efter abborre när jag inte tycker mig behöva fler är inte min melodi.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
          Låt säga att jag bubblerar längden på betet och börjar rycka hem 15cm spookar. Vad kan jag förvänta mig händer då?

Antalet fångade mindre abborrar minskar, större abborar ökar inte eftersom det är högst otroligt att det finns några sådana än men däremot kommer jag att drabbas av fler gäddsnipor och dem är jag också less på!

Om ett par år är det kanske dags för de stora betena om sjön får fortsätta att återhämta sig men inte än och som ni vet fiskar jag inte gärna bara för fiskandets skull, så att fortsätta jaga efter abborre när jag inte tycker mig behöva fler är inte min melodi.
          Förstörda abborrdagar pga gäddsnipor är ju en klassiker, självklart är det så.
          Du får väll dansa med bågarna i väntan på bättre tider då!
          Men du är lite anti-sportfiske då BeBest?

Kommentera

Jag är ju av gammal jordbrukarstam. Jag har lärt mig att man måste hushålla med naturresurserna och inte orsaka mera skada än nödvändigt. Liten skada för att mätta ett primärt behov som t.ex. föda kan legitimeras. Skada som mättar ett sekundärt behov som nöje skall undvikas och kan inte legitimeras om det endast mättar behovet av nöje. Denna varsamhetsprincip fick jag i mig med modersmjölken. Mitt sätt att fiska på mättar ett primärt behov hos mig samt skänker mig nöje och sport. Men när det primära behovet fått sitt, får det sekundära behovet foga sig.

Det är min ståndpunkt och den gäller för mig och kanske endast mig. Jag utgår från att var och en har sin ståndpunkt och kan stå för sin moral och etik bakom den oavsett var den leder. Jag redojort för hur jag ser på detta i andra sammanhang och tänker inte föra ytterligare en diskussion om moral och etik i fiskefrågor.

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
              Jag är ju av gammal jordbrukarstam. Jag har lärt mig att man måste hushålla med naturresurserna och inte orsaka mera skada än nödvändigt. Liten skada för att mätta ett primärt behov som t.ex. föda kan legitimeras. Skada som mättar ett sekundärt behov som nöje skall undvikas och kan inte legitimeras om det endast mättar behovet av nöje. Denna varsamhetsprincip fick jag i mig med modersmjölken. Mitt sätt att fiska på mättar ett primärt behov hos mig samt skänker mig nöje och sport. Men när det primära behovet fått sitt, får det sekundära behovet foga sig.

Det är min ståndpunkt och den gäller för mig och kanske endast mig. Jag utgår från att var och en har sin ståndpunkt och kan stå för sin moral och etik bakom den oavsett var den leder. Jag redojort för hur jag ser på detta i andra sammanhang och tänker inte föra ytterligare en diskussion om moral och etik i fiskefrågor.
              Ja, ska inte föra någon diskussion om detta, du har ju faktiskt helt rätt.

Hmm, nu när det kommer såhär, hur gör du med all gädda du får? Äter du allt?
              Senast ändrad av Syn; 2005-07-11, 21:12.

Kommentera

En fisk som är så lindrigt skadad att jag tror den överlever får chansen att överleva om den inte matchar mina krav. När jag fiskar abborre, gädda eller harr, öring eller någon annan art har jag innan fisket gjort klart för mig vilket antal och vilken storlek på fisken jag helst vill ha. När jag fått vad jag avsett är fisket över för den gången.
                Men jag är inte så änglalik att det aldrig hänt att teori och praktik skiljt sig åt, det måste jag i ärlighetens namn erkänna.

Kommentera

verkar mer som du bara vill sitta o skriva än att lyssna på hur du ska få större fisk....!inte ett enda tips duger..fortsätt nöta med dina gamla spinnare då!
                  UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
                  minken.bloggsida.se/

Kommentera

Jag samlar kunskap. Den stuvar jag om efter eget kynne för att utveckla mitt fiske. Jag kommer att prova en del tips när Gisslaren och min plånbok är mogen för det.
                    De tips som närmast står itur att utvärderas handlar om ål.

Kommentera

PM:a min adress så ska jag skicka en en Spook och en Popper till dig din konservativa bonde
                      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      803 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      452 visningar
                      3 gillar