En tur på Mälaren i fredagskväll ägnades åt lite stilla mete efter abborre. En tusenbroder svalde så illa att jag inte lyckades kroka loss han med livet i behåll, och gav mig därmed ett uppslag till db-mete försök, som jag aldrig testat förrut. Efter att ha riggat abborpinnen med ett par tre-krokar (snyggt blev det inte) slängde jag ut i en känd gädd-vik. Då aftonen började falla gav jag upp och vevade in arrangemanget. Då abborrbetet var ca 3 meter från båten exploderade vattnet med vad jag uppfattade som en groteskt stor gädda som högg.
(ja, -ni vet hur det är med de man inte får upp...) Helt oförberedd han jag inte reagera innan det bara var ringar på vattnet som återstod...
Min fråga är, -metar någon gädda med abbore som DB? Hör/läser mest om mört och annat, -men visst borde väl abborpinnar duga?
(ja, -ni vet hur det är med de man inte får upp...) Helt oförberedd han jag inte reagera innan det bara var ringar på vattnet som återstod...Min fråga är, -metar någon gädda med abbore som DB? Hör/läser mest om mört och annat, -men visst borde väl abborpinnar duga?
Kommentera