Södra björkfjärden. 17 gösar. Topp på 3.5 kg. Mkt smått. De små gillade Bomber blå-silver. De två största tog på nilsmaster gösambulansen. Nappade stup i ett på vissa platser medans det var dött på andra. 25 grader i ytvattnet.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gösrapporter Mälaren 2014
Collapse
X
-
Idag (onsdag) var jag ute en sväng trotts ovädret och bonntrollade med ett spö, på 2 timmar fick jag upp 7 gösar. Alla under måttet, togs på CC Red Fin blå/vit som jag modifierat skeden så den endast går 4m djupt ungefär.
Denna säsong har jag och brorsan totalt fått upp 40-45st gösar fått en på 3,5kg, en på 3,1kg, en 2,7kg och 3st på ca. 2kg resten har varit runt eller under 1kg.
Nån som har tips på vart jag ska hitta de större gösarna?
Kommentera
-
TjenaUrsprungligen postat av Gös_Hasse Visa inläggIdag (onsdag) var jag ute en sväng trotts ovädret och bonntrollade med ett spö, på 2 timmar fick jag upp 7 gösar. Alla under måttet, togs på CC Red Fin blå/vit som jag modifierat skeden så den endast går 4m djupt ungefär.
Denna säsong har jag och brorsan totalt fått upp 40-45st gösar fått en på 3,5kg, en på 3,1kg, en 2,7kg och 3st på ca. 2kg resten har varit runt eller under 1kg.
Nån som har tips på vart jag ska hitta de större gösarna?
Hur fort trollar du? Jag kör med 3spön När jag trollar o använder även jag cotton cordell, Nils master o andra "klassiker".
Jag blir alltid väldigt förvånad när jag läser här på fs och på bloggar hur man drar upp 10-20 gösar på ett pass!?! Jag brukar köra i 3-6 timmar och får mellan 1-4 gösar men sällan under måttet!
Min Maxfart när jag trollar ligger på 1,6 och kör oftast 1,3 det kanske är det som är skillnaden?
Nattpasset (23:00-0400) har jag fått störst fisk på denna säsong
mvh
Kommentera
-
Tjäna!Ursprungligen postat av Timmar Visa inläggTjena
Hur fort trollar du? Jag kör med 3spön När jag trollar o använder även jag cotton cordell, Nils master o andra "klassiker".
Jag blir alltid väldigt förvånad när jag läser här på fs och på bloggar hur man drar upp 10-20 gösar på ett pass!?! Jag brukar köra i 3-6 timmar och får mellan 1-4 gösar men sällan under måttet!
Min Maxfart när jag trollar ligger på 1,6 och kör oftast 1,3 det kanske är det som är skillnaden?
Nattpasset (23:00-0400) har jag fått störst fisk på denna säsong
mvh
Vi ligger oftast på 1,2-1,5 knop, vilken del av Mälaren trollar du?
Själv har testat trolla fram till 01.00-02.00 som senast då man ledsnat att det inte nappar och åkt hem.
När det blir "primetime" som jag kallar det då det hugger som mest är mellan 18.00-23.00 lite olika och har ändrats lite beroende vädret och månad (när solen går ner osv.)
Kommentera
-
Ok! Då ligger vi på samma fart!Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inläggTjäna!
Vi ligger oftast på 1,2-1,5 knop, vilken del av Mälaren trollar du?
Själv har testat trolla fram till 01.00-02.00 som senast då man ledsnat att det inte nappar och åkt hem.
När det blir "primetime" som jag kallar det då det hugger som mest är mellan 18.00-23.00 lite olika och har ändrats lite beroende vädret och månad (när solen går ner osv.)
Jag kör runt mörbyfjärden, lambar och Lövsta,
Kommentera
-
Var ute 7 timmar idag från 05:30 - 14:00 ish, inget napp de första 4 timmarna sedan ramlade en lite gös och en gädda på 2.5 in, lite senare landade vi 3 gösar och 2 gäddor till inget av någon speciellt storlek.
Trollade förbi ett vass parti i Öijaredsviken och precis när jag satt i telefon mer morsan började bromsen på rullen tjuta som aldrig förr och jag gör mothugg och vi slår av motorn, rullen fortsätter skrika i ett par sekunder till och bra mycket lina är nu ute fisken rusar till sidan sedan säger det poff och den släppte vilket var riktigt surt!
Kommentera
-
Dagens fiskepass gav 1 gädda och 7 gösar. En på 3,2kg, en på 1,4kg och resten små.
Idag var gösen tjuriga på dagen och vägrade hugga men runt kl 21.00 släppte det och 00.00 var det tvärdött igen.
De gösarna vi fick upp tidigt på kvällen hade massa parasiter på sig så antar att de legat hela dagen och tryckt längst botten.
Jävligt knepigt väder, blåste som fan såg ut och kändes som högtrycksväder men barometern visade endast 1005.1 mBar
Kommentera
-
Igår mellan 19-22, 1 godkänd gös och 3 under måttet 45cm som fick simma vidare, samt bonusgädda på ca 5 kg som under ett tag väckte hoppet om storgösen =)
Trollade Lövsta tillsammans men otaliga andra ekipage, 3 av gösarna tog på kort lina ca 5-10m bakom propellern, djup 2-5m.
Förövrigt j* fin kväll som gav ro till fiskesjälen.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
607 visningar