Träffade i fredags jojje84 som jag lärt känna här på fiskesnack. Vi bestämmde att vi skulle fiske kring Värmdö och jojje skulle visa lite om jerkfiske.
Vi träffades i Tullinge och därefter vidare till bromma för att plocka upp min utrustning. Väl ute i den lilla roddbåten så kändes det riktigt fint. Jag hade inga större förväntningar utan tyckte mest att det skulle bli kul å se jojje jerka. Jag hade med mig UL spö för att se om jag kunde ta några bonus borrar. Efter drygt en timme så har det inte hänt ett skvatt och vi börjar bli lite halvt fundersamma. Ett par gubbar bottenmetar bredvid oss och jojje muttrar något om att det är en bra plats de ligger på....vi väntar snällt på att de äldre herrarna ska bli nöjda och efter ytterligare någon timme så är de belåtna och åker hem (med typ halva sjön i båten
)...eftersom vi sett att dom bottenmetat så föreslår jojje att jag ska använda jigg.....jag mummlar något om att jag inte är så duktig på jigg men jojje visar.
En vit jigg åker på... det är tjejjen som handlat den och den är helt oanvänd. jojje påminer om vevstoppen och jag är nu på riktigt helspänn! efter en halvtimme så har fortfarnade inget hänt och men jag kämpar på med mina halvtaskiga stopp och plötsligt så PANG!!! första hugget är en liten borre förmodligen runt 200...andra hugget är större och jag är helt lyrisk, värre blir det. abborrarna landas en efter en ibland 3 i rad. jag gapskarattar och jojje tacklar om till jigg. - Intressant det här med vevstoppen säger jag glatt, strax efter hugger en borre 4 gånger på stoppen innan den fastnar..den är fin, uppåt halvkilot. Jag inser att jag har ett rykande tillfälle att spöa tjejjen sen hennes 600 å jagar på. Flera fina borrar runt 400 landas, men ingen över halvkilot. ju längre vi fiskar desto större fiskar får vi. Någon gädda ser vi aldrig röken å efter att ha spöat min värd med typ 20-02 så är jag belåten. problemet är nu, hur fan bjuder jag igen på det här
Tack för en av sommarens roligaste fiskekvällar!!!
Vi träffades i Tullinge och därefter vidare till bromma för att plocka upp min utrustning. Väl ute i den lilla roddbåten så kändes det riktigt fint. Jag hade inga större förväntningar utan tyckte mest att det skulle bli kul å se jojje jerka. Jag hade med mig UL spö för att se om jag kunde ta några bonus borrar. Efter drygt en timme så har det inte hänt ett skvatt och vi börjar bli lite halvt fundersamma. Ett par gubbar bottenmetar bredvid oss och jojje muttrar något om att det är en bra plats de ligger på....vi väntar snällt på att de äldre herrarna ska bli nöjda och efter ytterligare någon timme så är de belåtna och åker hem (med typ halva sjön i båten
)...eftersom vi sett att dom bottenmetat så föreslår jojje att jag ska använda jigg.....jag mummlar något om att jag inte är så duktig på jigg men jojje visar. En vit jigg åker på... det är tjejjen som handlat den och den är helt oanvänd. jojje påminer om vevstoppen och jag är nu på riktigt helspänn! efter en halvtimme så har fortfarnade inget hänt och men jag kämpar på med mina halvtaskiga stopp och plötsligt så PANG!!! första hugget är en liten borre förmodligen runt 200...andra hugget är större och jag är helt lyrisk, värre blir det. abborrarna landas en efter en ibland 3 i rad. jag gapskarattar och jojje tacklar om till jigg. - Intressant det här med vevstoppen säger jag glatt, strax efter hugger en borre 4 gånger på stoppen innan den fastnar..den är fin, uppåt halvkilot. Jag inser att jag har ett rykande tillfälle att spöa tjejjen sen hennes 600 å jagar på. Flera fina borrar runt 400 landas, men ingen över halvkilot. ju längre vi fiskar desto större fiskar får vi. Någon gädda ser vi aldrig röken å efter att ha spöat min värd med typ 20-02 så är jag belåten. problemet är nu, hur fan bjuder jag igen på det här
Tack för en av sommarens roligaste fiskekvällar!!!
Kommentera