Dagens (31/8-02) fångst vid Skansundet blev ... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dagens (31/8-02) fångst vid Skansundet blev ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Dagens (31/8-02) fångst vid Skansundet blev ...

    Vi stack iväg ca 10.30 från båtuthyrningen på Skansholmen. Mot reningsverket bar det av ...

    Satte på dragen som dom rekommenderade. Ett gul/grönt/rött Ran-drag med en röd pärla i mitten. Det såg ju ganska löjligt ut så man var lite skeptisk. Kasta i och börja veva ... helt dött ... (på första kastet)

    Andra kastet så behagade en liten Borre på kanske hela 100g att få i sig alla 3 krokarna på draget som var lika stort som han själv.

    Några kast senare så satt första Gäddan. Det var väl en rackare på strax över 1kg. Sprattlade som tusan gjorde den också. Kul ! Det dröjde inte länge innan Tjalle hade nåt på kroken .. det var en liten Borre det också ...

    Efter den Borren så small det till i mitt spö. En ganska stor Gädda (i mina ögon) högg på betet. Den visade sig på styva linan också och hoppade och drog som tusan. Tjohoo! Upp med den i båten och på vågen ... 2,5kg ! Nytt rekord för mig ... i med han i vattnet igen ... till en början såg han sliten ut och la sig på rygg men ganska snart så simmade han iväg mot friheten.

    Efter det så drog vi mot Järnafjärden för lite Gösfiske ... vi fiskade lite längs vassarna på vägen dit och Lill-Tjalle fich en Gädda på 1,5kg som fick bli matfisk. Tjalle drog en liten rackare till Gädda också men den behövde nog några år till för att komma upp i 1kg-klassen ...

    Jag drog en Gädda till på ca 1,5 kg innan det bar av hemåt igen.

    I Järnafjärden var det helt dött tyvärr och på vägen hem så kom REGNET med stor R ! Satan vad blöta vi blev ! Betalade båthyran och brände iväg hemåt igen.

    Nu sitter man här med en fin gäddfilé i magen. Den tillagages på grillen i alufolie med smör, salt, citronpeppar & dill. *mums filibabba*

    Nu får det vara slut på storyn för denna gång ... skål på er pojkar & flickor (om det finns nån här).
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

  • #2
    Kul att höra att ni fick nåt, ran-draget brukar alltid funka, nog för att jag brukar köra med ett som bara har en krok men.

    Nu är man allt sugen på att åka ut och ta sig nån gädda.

    Sist vi var ute var det bara borrar som ville nappa.

    Kommentera


    • #3
      Goodfella, jepp det är bara en 3-krok på draget men jag menade att alla tre "taggar" satt sig i Aborren. Fattar inte att den lilla rackaren ens vågade sig i närheten av draget.
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

      Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

      Kommentera


      • #4
        Fan va kul för er!!
        Ni lär nog ha blivit jävligt blöta skulle jag tro för jag hade glömt att veva upp rutan till bilen så jag va tvungen att springa ut och göra det. Shit va blöt jag blev Det tog kanske en minut men jag va genomblöt!!

        Härligt att det gick bra för er! Nästa gång så måste jag med!

        Kommentera


        • #5
          MH - Tro mig ... vi var typ så blöta som man kan bli ... det var som himlen öppnade sig totalt. Vi han typ säga "nu började det dugga" och sen brakade helvetet lös ... tog oss kanske 20 minuter tillbaka i den lilla båten också. HAHAHA ! Och inte hade man regnkläder med sig heller.
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

          Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

          Kommentera


          • #6
            "Lite" regn har väl ingen dött av!

            Äh regnkläder..... va fan ska man mé det till??:p :p :p

            Kommentera


            • #7
              Tackar vet jag när det blir lite kallare så man får anledning att kränga på sig flytisen. Då får det regna, snöa och hagla hur mycket det vill
              BJ@

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
              171 svar
              39 474 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Hepper2
              av Hepper2
               
              Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
              7 svar
              969 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg anteman
              av anteman
               
              Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
              48 svar
              3 309 visningar
              2 gillar
              Senaste inlägg anteman
              av anteman
               
              Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
              1 svar
              327 visningar
              6 gillar
              Senaste inlägg Old Firehand  
              Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
              15 svar
              1 339 visningar
              2 gillar
              Senaste inlägg MathiasJK  
              Arbetar...
              X