Kanon gäddorna hugger - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kanon gäddorna hugger

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

cath,
    din fråga i första inlägget var att du ville veta vad den väger.?
    Om det senare är ointressant så får jag det inte att gå ihop.

Du har iallafall fått en bekräftelse på att den vägde 5-6 kilo, och det kanske var det som var målet.

P A,
    Det är klart att om man drar uppmassvis med fisk så väger man kanske inte allt, men för mig som har tagit 1 gädda över 6 kg i år så är det intressant att väga de över ungefär 4 kg.

Nu verkar det ju som du är en rutinerad fiskare och säkert har tagit upp massa stora gäddor och jag antar att du har något du kallar PB oxå.

Men jag skulle vilja se den fiskare som åker till t.e.x. Lödde utan våg & måttband och enbart för upplevelsen.

Hoppas jag inte dödar er skrivlust med mina inlägg för det är inte det som är meningen.
    Ola

Kommentera

mm…väntar med spänning
      Men det är lite kul för jag tänker på tråden ”pytte liten gädda ” då du kom in och var lagom kaxig …hux flux sitter jag i din jerkräser IRL och du är tvungen att avleda mig från gäddfisket genom att dra ner brallorna ..nästa avlednings moment du bjuder iväg mig på en släkt träff… som visade sig vara en plankträff ……fattar inget ..men utmanar du ödet för mycket och fortsätter att vara kaxig…På ditt gulliga sätt så är det jag som avleder dig med ett nudistfiske på hög nivå …år 2006

Kommentera

Ola; Ingen fara..

Cath; Det ser jag fram emot, så jag kaxar vidare..På mitt vanliga sätt..För det är ju så spännande att se vart det slutar.. Eller om det slutar alls, eller om det går mot nirvana.. ;o)

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola
          cath,
          din fråga i första inlägget var att du ville veta vad den väger.?
          Om det senare är ointressant så får jag det inte att gå ihop.

Du har iallafall fått en bekräftelse på att den vägde 5-6 kilo, och det kanske var det som var målet.

P A,
          Det är klart att om man drar uppmassvis med fisk så väger man kanske inte allt, men för mig som har tagit 1 gädda över 6 kg i år så är det intressant att väga de över ungefär 4 kg.

Nu verkar det ju som du är en rutinerad fiskare och säkert har tagit upp massa stora gäddor och jag antar att du har något du kallar PB oxå.

Men jag skulle vilja se den fiskare som åker till t.e.x. Lödde utan våg & måttband och enbart för upplevelsen.

Hoppas jag inte dödar er skrivlust med mina inlägg för det är inte det som är meningen.
          Jag vill bara veta på ett ungefär - och är tacksam för era svar ….då jag inte har något att relatera till .

Jag kan inte avgöra andras drivkraft till fisket och dömer inte ut någon heller
          Jag finner så mycket mer i fisket en själva fisken – jag är torsk på upplevelser
          därför finner jag det stimulerande att få njuta av naturen , lugnet kombinerat med lagom spänning då det hugger till på kroken …så jag kan gott och väl åka på fisketur utan måttband och kamera osv…
          Men åka utan rulle …då blir det andra toner ….

/cath

Kommentera

Ursprungligen postat av cath
            Är det ett hot eller ?
            nåväl..jag har sett dig i hängsel byxor och dessutom har jag arbetat en kortperiod på urologen …har man sett farbröder i landstingets kalsingar så klarar man det mesta så jag tror jag överlever …säg till när det är dags för en återupplevelse

Kankse har drömt men ska berätta att PA råkade tappa byxorna en gång …jag blundade men såg mellan fingrarna …hihi…
            Tror det var ett sätt för honom att avleda mig i mitt fiske …snacka om manlig list ….

Hahaha:-) fan vad du är rolig cath!! mycket givande att läsa dina inlägg!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
            2 svar
            807 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg marryjoy63  
            Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
            2 svar
            454 visningar
            3 gillar