Kanon gäddorna hugger - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kanon gäddorna hugger

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tycker faktiskt att många har mycket att lära av Cath..

Det viktigaste är inte längd och vikt, utan fiskeupplevelsen i sig..

Visst är det kul med supergurkor, och det är svinkul att få dom..Men om man stirrar sig blind på längd och vikt och tror att fiske är en tävling där man är bättre fiskare än kompisen för man tagit längre och större fisk, så har man missat hela grejjen komplett..

Fiske är en fritidssysselsättning och en hobby och en upplevelse. INTE en tävling..
    Ett fiske är inte kass om man "bara" tagit några snipor på en hel dag och inte öst upp högar med stora gäddor..

Fiske ska vara en lek och en rekreation, och inget annat...

Cath har fattat det här, och det är därför det är så kul att ha henne som fiskekompis i båten..Det är genuint ROLIGT att fiska med henne..

:o)

Kommentera

Vet inte det, roligt att få småttingar? Jo om man fiskar på något nytt ställe
      eller ny metod. Men att få sin 100:e en-kilos gädda i hemma sjön på sina gamla favoriter är inte lika upphetsande.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Cath!!

Du är riktigt rolig!! Hoppas att jag har turen att "korsa linan" med dig nångång
        Grattis till storGäddan!!

Och en tanke även till din mentor "PA den-blodfattige"
        Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
          Samma anledning folk lägger mobiltelefoner eller tändsticksaskar brevid fiskar,
          för att man skall ha nån referens storleksmässigt...
          Jaha okej…..ehhhhh *viskar* den var 5 cm ….*blink* ljuger som f*n …

Jag blir lite förvirrad över detta exakta storleks prat …Som du vet så är jag en tjej och fått inpräntat i mig att storleken inte har någon betydelse och lever efter det …det måste väl gälla gädda eller vad tror du att detta påstående gäller ??

Kommentera

Ursprungligen postat av esoxlucius74
            Du är riktigt rolig!! Hoppas att jag har turen att "korsa linan" med dig nångång
            Grattis till storGäddan!!

Och en tanke även till din mentor "PA den-blodfattige"
            Mm ...kanske vi gör ..
            Cath har fattat det här, och det är därför det är så kul att ha henne som fiskekompis i båten..Det är genuint ROLIGT att fiska med henne..
            PA...din lilla blodfattiga gurkriddare ...tycker det är kuligt att fiska med dig ..
            så länge du har kläderna på dig annars råder en stor förvirring …

KRAM

Kommentera

Jo än så länge kräver temperaturen kläder..Men nästa sommar, så..Vem vet.. ;o)

Kram tillbaks, vännen.. :o)

Kommentera

Det hela är ju av föga akademisk betydelse eftersom du säkert kommer få många fetingar i fortsättningen.
                Så lättlurad är jag inte även fast jag kommer från landet.....
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Så lättlurad är jag inte även fast jag kommer från landet.....[/QUOTE]

Är du visst det.. ;o)

Kommentera

Ursprungligen postat av P A
                    Jo än så länge kräver temperaturen kläder..Men nästa sommar, så..Vem vet.. ;o)

Kram tillbaks, vännen.. :o)
                    Är det ett hot eller ?
                    nåväl..jag har sett dig i hängsel byxor och dessutom har jag arbetat en kortperiod på urologen …har man sett farbröder i landstingets kalsingar så klarar man det mesta så jag tror jag överlever …säg till när det är dags för en återupplevelse

Kankse har drömt men ska berätta att PA råkade tappa byxorna en gång …jag blundade men såg mellan fingrarna …hihi…
                    Tror det var ett sätt för honom att avleda mig i mitt fiske …snacka om manlig list ….
                    Senast ändrad av Guest; 2005-10-02, 21:55.

Kommentera

Hehe..Herregud..Ja..Men jag måste ju avleda din uppmärksamhet från fisket på något sätt så jag inte blir frånfiskad på allvar..

Ska nog hitta något redigt att visa för att förvirra dig ordentligt nästa gång.. ;o)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      804 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      452 visningar
                      3 gillar