Ursprungligen postat av ALQ
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Dåligt gäddfiske
Collapse
X
-
Många gäddor...
När man är här inne och läser känns det som om de flesta verkar få ruskigt många gäddor! Kommentarer som 'jag brukar inte fiska upp mer än 10-15 stycken i samma vik sedan drar jag vidare'. Måste tyvärr erkänna att om jag skulle få 10-15 gäddor på en och samma tur skulle det vara ett rekord för mig mängdmässigt. Jag tycker att fisket är bra om jag får tre gäddor på en tur.
Är det bara jag som är ovanligt kass eller är det fler än mig som inte känner igen sig i de mängder av gäddor som folk verkar dra upp?
Kommentera
-
Ett bra gäddfiske ska iaf ge runt 25 - 30 gäddor på en båt med 3 personer, ifall man fiskar seriöst i 6-8 timmar.
Har man lite flyt med sig kan de väl ge mera fisk.
Men ofta ger det inte heller så bra resultat varit ute massor av gånger och bara fått enstaka gäddor.
Ifall du bara får 3 gäddor per tur och känner dig nöjd måste du ändra fiska väldigt lite eller fiska på väldigt fiskefattiga vatten, eller så kan det vara så att du inte är så van gäddfiskare. ;D
Kommentera
-
Ursprungligen postat av stanzaGick lite snabbt där. Det stod faktiskt inte '10-15 stycken' som jag "citerade", utan 10-15 minuter vilket är en viss skillnad. Likväl tycker jag att det verkar som folk får gäddor i mängder som jag bara drömmer om.
Nja att man får 10-15 i en och samma vik har väl hänt men det är undantagsfall.
Det beror ju lite på hur man fiskar också, när jag är ute är jag ute efter stor gädda och då får man lite mindre men oftast större. Skulle man fiska efter snipor så skulle man ju också få mer.
Kommentera
-
Jag fiskar i göteborgsområdet. Detta år har det mesta gäddfisket bedrivits i Mjörn som är en rätt stor sjö. Jag har mestadels fiskat gös i år. Jag är inte nöjd med mina fångster utan de skall förbättras avsevärt! Har inte varit ute så mycket nu senaste månaden men skall testa till helgen igen. Då skall dom upp...
Fiskar mest trolling men stannar och kastar i vikar och kring vassar emellanåt. Detta i regel med sämre resultat. Jag kör med ganska normala drag skulle jag tro. Typ Zalt, jiggar, Cisco Kid mm. Allt i varierande storlekar.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
599 visningar