Ful snipa =APfiske +några funderingar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ful snipa =APfiske +några funderingar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ful snipa =APfiske +några funderingar

När jag står i dessa kalla höstvindar och fryser om kinderna och händerna är som isbitar så finns det ingen snipa i världen som kan göra mig glad .
    Jag hade varma kläder på mig men ändå var det kallt . Det känns att snart är det dags att gå i ide .

Jag var ute i flera timmar och den enda som hugger på kroken är en liten snip apa … ful var den också …försöka kroka loss den med frusna fingrar var inte det lättaste , jag brydde mig inte ens om att fota den .…
    Är det inte dags att de större gäddorna börjar visa sin existens ?? Men hallo är det inte NU de BORDE vara vid land …??

Drömmen om att ligga i soffan ,några tända ljus med en skön filt och en bra film och en snygg bruns(censur ) man som masserar mina fötter klättrar högre upp min tio topp lista…jag funderar …

Är det dags att byta ut fisket mot soff gos ?
    Är det dags att byta fritids aktivitet , fisket mot svettigt gympass och glo in solariebrända män med gorilla look och avsluta med en skön vila i solariet ??
    Är det dags att byta ut sakerna i min låda …smink istället för beten ?
    Odla naglarna och mingla ute på krogen istället för skogen….?

*suck* jag få se…
    Jag är lite sur …och nerkyld hoppas ni andra har ett riktigt skitfiske för själv har jag inte tid…ska hoppa i badet …

Föresten har just tittat i fotoalbumet …*kokar av avundsjuka * mm… där kan NI stå och glassa med era gäddor i famnen hälsa alla stora gädd kärringar som ni tar upp att en vacker dag …så nyper jag också dom… ( men grattis ändå till fina fiskar )
    GOD NATT
    Senast ändrad av Guest; 2005-10-16, 15:42.

Ursprungligen postat av cath
    När jag står i dessa kalla höstvindar och fryser om kinderna och händerna är som isbitar så finns det ingen snipa i världen som kan göra mig glad .
    Jag hade varma kläder på mig men ändå var det kallt . Det känns att snart är det dags att gå i ide .

Jag var ute i flera timmar och den enda som hugger på kroken är en liten snip apa … ful var den också …försöka kroka loss den med frusna fingrar var inte det lättaste , jag brydde mig inte ens om att fota den .…
    Är det inte dags att de större gäddorna börjar visa sin existens ?? Men hallo är det inte NU de BORDE vara vid land …??

Drömmen om att ligga i soffan ,några tända ljus med en skön filt och en bra film och en snygg bruns(censur ) man som masserar mina fötter klättrar högre upp min tio topp lista…jag funderar …

Är det dags att byta ut fisket mot soff gos ?
    Är det dags att byta fritids aktivitet , fisket mot svettigt gympass och glo in solariebrända män med gorilla look och avsluta med en skön vila i solariet ??
    Är det dags att byta ut sakerna i min låda …smink istället för beten ?
    Odla naglarna och mingla ute på krogen istället för skogen….?

*suck* jag få se…
    Jag är lite sur …och nerkyld hoppas ni andra har ett riktigt skitfiske för själv har jag inte tid…ska hoppa i badet …

Föresten har just tittat i fotoalbumet …*kokar av avundsjuka * mm… där kan NI stå och glassa med era gäddor i famnen hälsa alla stora gädd kärringar som ni tar upp att en vacker dag …så nyper jag också dom… ( men grattis ändå till fina fiskar )
    GOD NATT

att frysa är aldrig roligt! men jag lovar dig att när du står där med drömgäddan så har det varit värt det! även fast det inte känns så nu.. så försök hål ut ett tag till i kylan, fiska i intervaller och försök röra på dig emellanåt och ha på dig varma handskar för att få upp värmen i fingrarna..

Lycka till /mvh Thomas

Kommentera

jag vet hur det känns, men det är ju bara att inte ge upp. Förr eller senare så sitter en där.
      Det är inte särskilt behagligt att fiska på den senare delen av hösten, och inte heller på den riktigt tidiga våren. Men du kan ha riktigt underbart fiske också. dock kan du som du skrev ha sådana där dagar också.

jag själv var ute med 2 klasskompisar i fredags för en heldag efter gädda. Vi fiskade aktivt i ca 12 timmar och fick 3 snipor. vissa dagar är det bara så.

Kommentera

bah,,skaffa dej en redig flytoverall och ett par neopren hanskar ,sen tar du knäcken på vilket väder som helst :-), stryker du i kanterna så kan du köra med neoprenbraxor åxå och köra med flugspöt om du har det,,brukar jag göra å det funkar ända till isen lägger sig.

Kommentera

Idag var det Skeddraget som regerade. http://www.fiskesnack.com/fotogaller...d=11&sort=date
          Gäddorna höll till längs botten på ca 3m djup ett halvt kast utanför vegetationen. 3 avkrokade gäddor på lika många 2 timmar samt ytterligare några stötar i betet. Lite trögt med andra ord.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Var själv ute idag. Blåste på bra. Jag testade jerk först, men när det inte fungerade tänkte jag på att balansaren ska få en chans. När det var dags att gå hem hade jag fångat en gös på 1,7 kg, och en annan gös tappades precis vid båtkanten, uppskattade vikten till runt kilot. Fick även upp två hyffsade abborrar 400 och 700 gram vägde dessa. Samtliga fiskar simmar kvar i mälaren... Helt Ok fiske under 2-3 timmar.

Jag fiskade djupt, runt 10-15m. Nils Masters största balansare fungerar klockrent för detta ändamål. Strike Pros balansare är också bra men tycker nog att nissen är snäppet vassare. Kallt var det helt klart, men med flytoverall och underställ så gick det bra. Det lär ju inte bli varmare just nu så bit ihop och kör hört. Alla har vi formsvackor, men det gäller att inte ge upp... SKITFISKE på dig...

Kommentera

Aldrig kul att frysa, och en filt och en bra film (Gäddfeber??) låter ju alltid förföriskt lockande den här tiden på året. Krogen? Tja, visst kan det vara skoj men fördelen med fiske framför krogen är ju att man slipper baksmälla.

För egen del är dock fiskesäsongen över för denna gång, polaren med båten jag trollat från de senaste veckorna drog upp båten idag. På sin höjd att man åker ut och slökastar någon gång från land om vädret är någorlunda hyggligt och om isen inte hunnit lägga sig än, men just nu är det 2,5 minusgrader ute och hockeysäsongen har ju dragit igång.
              Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

~

CAth finns dagar då inget funkar, vet inte vart du fiskar..men ditt vatten kanske inte håller ett bra/stort bestånd av gädda!?
                Då sjunker ju chanserna att ta en fet madam oerhört mkt, men självklart också hur skicklig fiskare du är spelar roll.

Har själv fiskat i vatten som ja tyckte va bra, men efter att fiskat på nya vatten verkligen insett vilket piss fiske man hade förut.

Kylan får man ta, men ja förstår att det är jobbigare när itne fisket stämmer!

Fråga nån här på forumet som kan guida dig en dag efter storgäddan, tex fiskmix han verkar het

Kommentera

Tack
                  Det var lite saftigt för mig med två fiske dagar efter varanandra
                  Lördagen var ett bompass .
                  Men det är nya friska tag som gäller .Ska ut med en guide nästa vecka och hoppas på fångst .

Jag har några tankar på vinter fiske, men dom är väldigt små …ska även försöka locka ut PA på landfiske innan isen lagt sig (tips på hur jag skal lyckas med det tas tacksamt emot )
                  Tänkte att jag ska fråga någon här på FS som isfiskar om jag får haka på och prova ett hål…jag har bara tittat på tidigare .
                  Annars är det slutfiskat för mig detta år …kan var kul att odla naglarna också och mingla på krogen med en skön solariebränna där vimlar det av fula fiskar

Senast ändrad av Guest; 2005-10-17, 10:08.

Kommentera

Cath, Sluta fiska NU?????

Det är ju nu det riktigt roliga fisket börjar, nämligen jakten efter Havsöring.
                    Det fisket håller i sig ända till slutet av april. Det är ett fiske som jag verkligen kan rekommendera, riktigt häftigt fiske med spektakulära hugg o hopp.
                    Dessutom den vackraste och bland de godaste fiskar vi har i skärgården.
                    Så skaffa varma kläder och ut o fiska.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 202 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                    174 svar
                    40 213 visningar