Ful snipa =APfiske +några funderingar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ful snipa =APfiske +några funderingar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag är extremt svag för choklad..Så kom med en påse eller en kaka och håll den framför mig på en pinne, så går jag efter den..Bara som ett tips, alltså..
    Du vet att jag inte är tillräckligt smart för att genomskåda en sån list.. ;o)

Annars kanske just nån annan vet nått annat hur du ska gå till väga.. :o)

Kommentera

Ursprungligen postat av MatsA
      Cath, Sluta fiska NU?????

Det är ju nu det riktigt roliga fisket börjar, nämligen jakten efter Havsöring.
      Det fisket håller i sig ända till slutet av april. Det är ett fiske som jag verkligen kan rekommendera, riktigt häftigt fiske med spektakulära hugg o hopp.
      Dessutom den vackraste och bland de godaste fiskar vi har i skärgården.
      Så skaffa varma kläder och ut o fiska.
      Mm..jag ska testa
      Tack

PA
      Du vet att jag inte är tillräckligt smart för att genomskåda en sån list..
      Nä det viste jag inte , men nu vet jag
      Då kan jag strunta i chokladen och försöka lura ut dig på andra sätt
      Typ ,med ett tomt chokladpapper ..i pappret så har jag slagit in en spinnare ,droppen. …Då är det avancerande miner från din sida som skall till, för du ska såklart bli jublande glad…”eh…joaaa tack Jag har 1500 sådana här i butiken ..finns bättre ” Jag gråter och blir tröstad och jag får önska mig vad jag vill ..
      Då önskar jag mig att vi ska ut och fiska efter öring om man kan göra det från land..?

Föresten PA nu när båten sover .välkommen till land … och det avancerade fisket
      Nu är det känsla och kunskap som gäller inga datoriserade mojänger som
      Visar var fisken finns …Jag ska visa dig …..*kaxig och varm *

Kommentera

Eh, handlar den här tråden verkligen om fiske fortfarande? Catch; när det är kallt fryser man om händerna. Man härdar ut därför att man kan få fisk. Sen finns det dom som hävdar att dom inte fryser men dom ljuger. Båt=overall, landfiske=skalisar + massa goa lager + några höga knän då och då., Så är det bara. Skönt att vara kategorisk ibland. Och får du ut PA på landfiske har du nog lyckats med en större bedrift än långt mer erfarna fiskare i landet

PA; det var ett himla tjat om att få följa med ut i finbåten och jaga öringar, du får lugna dig, du ska få följa med nångång.

Kommentera

Eh, handlar den här tråden verkligen om fiske fortfarande?
          Ingen aning det är någon …som spårat ur som vanligt.
          Ja du …du låter som en riktig viking *skoja*
          Menar du på fullaste allvar att man måste härda ut ?(Hm jag som har svart bälte i bompass och jag hatar att frysa . )
          Jag ska ut med en Peter nästa vecka så jag får se om han har botemedlet
          =FISK….

Måste fråga vad är skalisar för något/någon ?

Och får du ut PA på landfiske har du nog lyckats med en större bedrift än långt mer erfarna fiskare i landet
          Då är jag bra med andra ord..
          Senast ändrad av Guest; 2005-10-18, 09:32.

Kommentera

Näe, nån viking är jag nog inte. Tänkte bara trösta dig med att jag under alla år inte kommit på nåt bra sätt att slippa frysa om fingarna när det kyler på. Största problemet är ju fukten då det ska dras ankare och hanteras fiskar mm, trots torra ankarvantar och neoprenhandskar mm tycker jag alltid att jag fryser som fan... Men som sagt, trots svordomar och kortsiktiga löften á la "aldrig mer" ger jag mig gladeligen ut i det kalla gång efter gång med hoppet brunnande om den stora

Med "skalisar" avsåg jag bara vanliga skalplagg, och därunder mysigt varma lager med goa grejer. På land har jag aldrig frusit, tycker det går snabbt att få upp värme i både händer och fötter med lite snabb gymnastik.

Och som svar på din fråga tidigare i tråden ang overaller kan jag bara instämma i att det är som att bli omvänd, väl du provat en varm och skön flytoverall kommer du att undra varför det dröjt så länge.. Jag omvände min käresta i helgen genom att proppa ner henne i min overall, hon tyckte helt plötsligt att det var mysigt att vara ute i en kall nordan

Kommentera

...hon var ensam i min overall, läste mitt eget inlägg och såg att det kunde tolkas på olika sätt att proppa ner henne i min overall... Jag fick frysa denna gång Tvärt emot vad folk kanske säger så är det bäst att vara max en person i varje overall. I varje fall om man ska fiska.

Kommentera

Lager på lager principen.
                Man bygger innifrån och ut på med luftigt men värmande isolerlager typ ylle, fleece eller fiberpäls allt efter värmebehov och pågående aktivitet. Ytterst har man ett tätare skal. Typ tunnt Goretex eller annat vindtätt/vattentätt andasmaterial. Ett så kallat skalställ.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av las
                  ...hon var ensam i min overall, läste mitt eget inlägg och såg att det kunde tolkas på olika sätt att proppa ner henne i min overall... Jag fick frysa denna gång Tvärt emot vad folk kanske säger så är det bäst att vara max en person i varje overall. I varje fall om man ska fiska.
                  Tack las
                  måste du vara så ärlig ? nu försvann spänningen..

Jag hoppas att fisketuren nästa vecka blir en njutning ..det är så hemskt och otacksamt om jag ska sitta och frysa och få ett humör därefter,när man åker ut med någon som man inte känner …det är ju knappast så att han vänder bara för jag fryser efter några timmar – då vi ska vara ute en heldag .

Tack goa bebest ...

Kommentera

Las, Har du tagit in båten till Gustavsberg ännu?
                    Öringarna är synliga nu, jag har redan tagit en och missat ett antal.
                    Jag ska ut i helgen runt Värmdö och ta dom.

Kommentera

Tjenare Mats, long time no see Båten ligger och har legat hela säsongen inne på söder innanför slussen. Stanade faktiskt till i söndags och tog några kast där vi sågs sist på väg mot dagens mål som var strömam med omnejd. Bidde dock inget där, och mitt fiskesällskap yrkade å det bestämdaste på att uppsöka lä för att fika (och sen kanske fiska)

Kul att det börjat nu Ska försöka ta mig ut regelbundet i jakten på de silvriga. Är/kommer du vara ute mycket i höst?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 202 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      174 svar
                      40 212 visningar