Morron e bara tvungen att skriva lite om går dagen 
va ute med lillgrabben igår och meta lite borre. Det va en annan båt ute med ett par ungar i som rodde runt och drog drag efter.
Efter en stund så hör jag att det blir ett glädje skrik och inser att dom fått en gädda på och drillar frenetiskt denna, hör hur dom skriker vilket monster detta är och hur fan dom skall få upp den. Snäll som jag är
tar jag mig mot dom för att se om jag kan hjälpa till.
När jag närmar mig så lyckas dom få upp monstret i båten och jublar över detta.
Döm av min förvåning när jag ser att monstret e liten goding på ca1,5kg.
Leende åker jag dit och lånar dom min tång och ger mig ut igen efter jag har förstått att detta va killens/killarnas första GÄDDA.
Även om jag hade ett uselt fiske skälv så va dan räddad av detta.
För den glädjen som dom haft har vi nog alla upplevt när vi fick upp våran första gädda.
GLÄDJE RUS och evig ungdom
Skit fiske på er.

va ute med lillgrabben igår och meta lite borre. Det va en annan båt ute med ett par ungar i som rodde runt och drog drag efter.
Efter en stund så hör jag att det blir ett glädje skrik och inser att dom fått en gädda på och drillar frenetiskt denna, hör hur dom skriker vilket monster detta är och hur fan dom skall få upp den. Snäll som jag är
tar jag mig mot dom för att se om jag kan hjälpa till. När jag närmar mig så lyckas dom få upp monstret i båten och jublar över detta.
Döm av min förvåning när jag ser att monstret e liten goding på ca1,5kg.
Leende åker jag dit och lånar dom min tång och ger mig ut igen efter jag har förstått att detta va killens/killarnas första GÄDDA.
Även om jag hade ett uselt fiske skälv så va dan räddad av detta.
För den glädjen som dom haft har vi nog alla upplevt när vi fick upp våran första gädda.
GLÄDJE RUS och evig ungdom

Skit fiske på er.
Kommentera