Gösrapporter Mälaren 2015 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösrapporter Mälaren 2015

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Westin 8" confused tomato är det betet som levererat bäst för mig denna rookie säsong som prickskytt

Kommentera

• Lambarfjärden 9/10 vertikalt, 13.5 grader i ytan.

Gös: 1.5 och 2,5 kg.Grön slime 8" samt en på 9" sweet & sour som upphängare.

Kommentera

• 10/10 Lövsta-, Lambar-och Mörbyfjärden, 13,5 grader i ytan, mkt svag vind, kl10-17, vertikalt.
        Gös: 5 st a 1.5,2st 2.0, 2 st a 2.8, 1 st 3.5, 1 st 3.8, 1 st 4.1 samt en gädda a 7.2 kg.

Nappade bäst på 10" salt and pepper green phantom men även på MahiMahi.

Kommentera

• Ursprungligen postat av LarsGunnarsson Visa inlägg
          10/10 Lövsta-, Lambar-och Mörbyfjärden, 13,5 grader i ytan, mkt svag vind, kl10-17, vertikalt.
          Gös: 5 st a 1.5,2st 2.0, 2 st a 2.8, 1 st 3.5, 1 st 3.8, 1 st 4.1 samt en gädda a 7.2 kg.

Grattis till fin fångst, och gädda på 7+ ... stiligt Lars!

Kommentera

• Två dagars prickskytte resulterade i 20 gös och 2 gäddor i båten. Topp gös på cirka 4 kg

Kommentera

• Hej, om man inte har båt är det lite problematiskt att få just gös där under vår/sommar. Fiskarfjärden är annars ett bra ställe för gös, framför allt under sommar och tidig höst. Botten är liksom sköldformad med ca 4-5 m djup i mitten och sedan sluttande ut mot sidorna ner till 14-15 m. Mot Ekerö/Tappström brukar det vara bra. Tänk på att det inte är tillåtet att trolla där, endast vanligt spinnfiske med jigg eller wobbler. Gösarna brukar ju undvika att hålla till nära land, så båt är ett måste i det fallet.
              Ursprungligen postat av Lejamine Visa inlägg
              Någon som fiskat gös runt Ekerö och Vårbyfjärden i år?

Kommentera

• Ursprungligen postat av LarsGunnarsson Visa inlägg
                10/10 Lövsta-, Lambar-och Mörbyfjärden, 13,5 grader i ytan, mkt svag vind, kl10-17, vertikalt.

Snyggt Lars! Nu får du ta sista viktsiffran som önskemål på största Gösen nästa år...

Go for the Big Walleyes!

Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2015-10-28, 17:10.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                  Snygg Lars! Nu får du ta sista viktsiffran som önskemål på största Gösen nästa år...

Go for the Big Walleyes!

Old Firehand

www.trumman.com

Gjorde mitt yttersta idag men upp till 7.2 kom jag inte, men väl till 5.0, gös alltså. Nytt PB. I övrigt en mycket bra dag.

Kommentera

• En sak jag undrar över är varför det i princip inte kommer några rapporter från Mälaren av gösar över 7kg. Undantaget Pelle Johanssons och JanO:s från i våras har jag nog inte sett någon...Mörkar folk eller är de så sällsynta. Det finns ju gott om gös i Mälaren och gott om 5-6 kg så det verkar ju orimligt att det inte skulle finnas större. Eller?
                    Senast ändrad av Danilovitch; 2015-10-27, 17:38.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Danilovitch Visa inlägg
                      En sak jag undrar över är varför det i princip inte kommer några rapporter från Mälaren av gösar över 7kg. Undantaget Pelle Johanssons och JanO:s från i våras har jag nog inte sett någon...Mörkar folk eller är de så sällsynta. Det finns ju gott om gös i Mäalren och gott om 5-6 kg så det verkar ju orimligt att det inte skulle finnas större. Eller?
                      Låter som en fråga för Leif, väntar med spänning på hans svar

Tror inte folk mörkar, men säkert blir bara en mindre del av informationen publicerad här på FS. Sedan finns det väl fortfarande folk som inte kör CR, och dem fångsterna syns definitivt inte här. Vi får rapportera minst en 7+are nästa säsong helt enkelt, bara ut och nöta!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      805 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      452 visningar
                      3 gillar