Jag var ute på Mjörn igår ( 07/25 ) och tänka sig det gick att vertikal fiska i 10 m/s.
Om man har ett stort jävla drivankare.
Dagen resulterade i 7 gösar 1 gädda och en sjösjuk landkrabba ( inte jag utan nybörjaren jag hade med mig ).
Största gösen var på ca 4 kg.
Denna turen var min 7 i Mjörn i år.
Hittills har jag fångat 75 gösar i Mjörn detta år.
Hittills I år har mina hemma gjutna jiggar regerar oinskränkt, främst då ljusblå/mörkblå, transparant silverglitter/grön, transparant silverglitter/blå och transparant silverglitter/fisrosa.
Gjutningen går så mycket fortare ny då jag har gjort några ( 7 ) gjutformar i sillikon, mycket smidigare än gipsformar!
Jag läste en artikel om hur man gör formar med sillikon patroner och sillikonspruta!
Efter att jag förbättrat metoden blir formarna dunderbra och BILLIGA.
En patron räcker till ca 10 formar.
Om man har ett stort jävla drivankare.
Dagen resulterade i 7 gösar 1 gädda och en sjösjuk landkrabba ( inte jag utan nybörjaren jag hade med mig ).
Största gösen var på ca 4 kg.
Denna turen var min 7 i Mjörn i år.
Hittills har jag fångat 75 gösar i Mjörn detta år.
Hittills I år har mina hemma gjutna jiggar regerar oinskränkt, främst då ljusblå/mörkblå, transparant silverglitter/grön, transparant silverglitter/blå och transparant silverglitter/fisrosa.
Gjutningen går så mycket fortare ny då jag har gjort några ( 7 ) gjutformar i sillikon, mycket smidigare än gipsformar!
Jag läste en artikel om hur man gör formar med sillikon patroner och sillikonspruta!
Efter att jag förbättrat metoden blir formarna dunderbra och BILLIGA.
En patron räcker till ca 10 formar.