Sjukt nice tub!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ascension Island September 2016
Collapse
X
-
Tackar!Ursprungligen postat av esox88 Visa inläggSjukt nice tub!!
Dom blir nog helt ok. Kul att göra dom själv och få det precis som man vill.
Har letat i butikerna efter någon spöväska som skulle funka men antingen var det för kort, för smalt eller alldeles för dyrt. Materialkostnaden för detta är för båda tuberna tillsammans ca 400:- totlt (för neoprenet o lite klister). Resten hade jag ju hemma.Senast ändrad av Husse0416; 2016-07-25, 08:53.
Kommentera
-
Bazuka, jo jag kollade på dom. Verkar himla bra, utdragbara o lagom långa men precis lite för liten diameter för att jag skulle få plats med mina spön för denna resan. De grova 50 och 80Lb spöna tar mkt plats på bredden. 2 st jigg och popperspön. 1 surfcastspö och 2 st lätta (UL + M haspel). Så det är smockfullt i spöväskan.Ursprungligen postat av esox88 Visa inläggNästan samma som en bazoka eller va dom tuberna heter. Men sjukt mycke roligare med homemade!
Kommentera
-
Hehe! Japp. Förutom de riktigt stora ska det bli skitkul att prova UL där nere. Mkt Jacks på runt ca 5-10 kg som är helt galet vilda. På 10 kgs lina o UL spö o en Stella SW 5000 XG kan bli hur kul som helst. Tur man tar med en del reservlina. Stor risk att man tömmer rullen o blir renspolad innan fisken till sist rycker av linan eller skaver av den på den steniga bottnen. Kommer köra med förhållandevis grov FC leader/shockleader även på det UL fisket för att minska avslitna beten o linor.Ursprungligen postat av esox88 Visa inläggHela kittet med! Samvon gillar inte min packning till semestern.. Men de man inte har med e ju de man behöver om man åker långväga.. Brukar va så iaf:p
Kommentera
-
Japp, bricka o självlåsande mutter. Kortat skruvsrna så de inte sticker ut eller är vasst på insidan.Ursprungligen postat av esox88 Visa inläggHur har du löst insidan? Mutter på insidan till skruvarna?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
609 visningar