Oj då skrev visst lite fel, jag ville veta hur mycket is det ligger ute vid campingen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring i Bråviken
Collapse
X
-
Macken
Det ska jag. Men jag hoppas inte för mycket på fisket. Fisken finns nog men jag brukar inte fiska så mycket HÖ. Tänkte smyga mig ner till viken och ta ett par kast under dagen när solen värmer upp vattnet. Råd om drag mm mottages tacksamt.
Finns det förresten nån som fiskar mycket Gös i Örebrotrakten och har en plats över i båten eller på bryggan under sommaren??
Kommentera
-
Macken
Onsdagen låg det drivis. Torsdagen mindre drivis med sydlig vind så bodaviken var delvis fylld med is. Fredagen var det mesta av isen borta. Stod och slängde lite vid Bodaviken med en vicke på spöt. Inte ett liv fortfarande kanske för kallt. Lite folk var dock ute och provade på men jag såg ingen ta upp nåt. Det var vindstilla och lite för blankt. Ska testa om ett par veckor igen.
Kommentera
-
Fick en förvildad regnbåge på ca 2kg i Storsjön, Jämtland en gång vid gäddfiske. Tog på 40g Hi-Lo.Ursprungligen postat av LordPikeKan meddela att det är öppet långt ut vid pampus där, fick förövrigt en fin havsöring vid riktat gäddfiske på tro det eller ej, MANTA firetiger med 2/0 krokar, haha, vilka fiskar, behövs tydligen inte sandgrävling och ludde, ja jävlar, men som sagt ut till pampus är det öppet och mer därtill, dock inte vid kardonbron så vill man ta sig ut så får man åka i kanalen´
P.S någon som varit med om nån liknande fångst på udda beten för sorten?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
610 visningar