Ursprungligen postat av Ivman
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Huddinge Fiskare?
Collapse
X
-
Kul att det finns lite folk som fiskar i Huddinge ändå
Provat orlången och Gömmarn med varierande resultat.
Gömmarn verkar bli utfiskad ganska snabbt på fisk. Vi var iaf där förra året efter islossning och då var det superfiske.
I år var det lite trögare men fisk finns det iaf.
Läste på isplanket att de drog 600 fiskar när man fick börja fiska igen. Visserligen isfiske men det låter som en redig summa fisk iaf.
/Bakana
Kommentera
-
Gömmaren är som en frysdisk på matvaruaffären. När de är tomt så fyller de på med nytt. Betydligt roligare än att gå och handla. Utöver regnbåge planteras det ut lite öring och på hösten bäckröding för pimpelfisket. Jag tycker dock att Gömmaren är svårfiskad med fluga. Mete med räka ger mycket bättre resultat. Finns det nån som har lite tips för flugfisket?
Orlången har ju bra rykte men jag tycker att det blir allt svårare att lura nån gös. Satt senast igår kväll och metade med liten mört men det gav inget. Hur går det för er i Orlången? Är det någon som får nåt?
Mvh // Anders
Kommentera
-
Var där i helgen och polaren plockade en fining på 2kgUrsprungligen postat av BottenapparnGömmaren är som en frysdisk på matvaruaffären. När de är tomt så fyller de på med nytt. Betydligt roligare än att gå och handla. Utöver regnbåge planteras det ut lite öring och på hösten bäckröding för pimpelfisket. Jag tycker dock att Gömmaren är svårfiskad med fluga. Mete med räka ger mycket bättre resultat. Finns det nån som har lite tips för flugfisket?
Orlången har ju bra rykte men jag tycker att det blir allt svårare att lura nån gös. Satt senast igår kväll och metade med liten mört men det gav inget. Hur går det för er i Orlången? Är det någon som får nåt?
Mvh // Anders
Gillar Orlången...sjön har nåt charmigt som man inte kan sätta fingret på....
Kommentera
-
Är det någon som har koll på hur länge man kan hyra båt i Orlången? Vad det kostar och så?
Hur fiskar folk i Gömmaren? Verkar lite svårt med fluga om man inte har båt.
Kommentera
-
det kostar 25kr i timmen och du kan hyra mellan 8-21Ursprungligen postat av FreddyÄr det någon som har koll på hur länge man kan hyra båt i Orlången? Vad det kostar och så?
Hur fiskar folk i Gömmaren? Verkar lite svårt med fluga om man inte har båt.
Kommentera
-
Nice! Tackar så mktUrsprungligen postat av the_unknowndet kostar 25kr i timmen och du kan hyra mellan 8-21
Kommentera
-
Jag ju forsätta med att säga att jag har fåt en del snipor i långsjön, plus en på förvånande 7,5 kg där :P
Kommentera
-
fiskade i gömamren 1/4 mcyket vak vet inte om det avr regnbåge eller småfisksom abborre/mört men det var ett stort stim på den västra bryggan med abborre,,,, en man fick en öring på typ 5oog och en regnbåge på 1kg han kunde kanppt svenska,,,,, om ni gillar put&taek måste ni testa gömmarn otrolig fint ställeasså
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
606 visningar