Öringen vs Peter : 2 - 0 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Öringen vs Peter : 2 - 0

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Öringen vs Peter : 2 - 0

Det har blivit 3 pass veckan som gått. En dag med säkert 10m/s och gårdagen ( lördan ) nästan som en vårdag. Kammade noll under gårdagen , polarn tog en godkänd runt 50-52 som han satte. I veckan blev det 4 fiskar ingen över mått som bäst 47-48.
    Men det som var mest spännande och som rubriken hänvisar till var att jag fiskade samma lokal med ngn dags mellanrum och på exakt samma yta så tar en stor öring flugan i ett kort drag och släpper - därefter visar den upp en rejäl blank bredsida. Ett par dagar senare är jag tillbaka och lägger ett kast på samma yta , linan stramar upp snabbt och far iväg sidledes väldigt snabbt , och det är över blixtsnabbt. Precis efter att jag känt att fisken släppt flugan så " rider " en stor öring några meter på stjärtspolen och far till havs.
    Kan inte låta
    bli o tänka på om det är samma öring eller om platsen vid stenen håller en stor fisk , svaret får vi aldrig - men alltid kul o spekulera.
    Peter B

Bra där Peter! Kämpa på!
    http://www.silverbums.com

Kommentera

Kan bli 3 pass till helgen , får lägga upp extra mat till katten.
      Fantastiskt hur det under veckans arbetsdagar kan byggas upp ett sånt sug trots att jag inte slog ( eller inte ens var nära )
      några rekord förra helgen. Men det är väl det som är grejen - på dom igen.
      Peter B

Kommentera

Tyvärr så blev det bara ett pass - fredag em. Lördag o söndag va det alltför tuffa förhållanden.
        Två lokaler blev fiskade , på första var det plattvatten när jag kom - kändes inte så bra. Efterhand som kom det vind från O-NO som var allt annat än ljummen.
        Superklart vatten men helt tomt. På andra lokalen kändes det ngt bättre men dagens enda livstecken var en öring som gjorde ett par bättre virvlar under min linbåge. Den rörde sig på grunt vatten bara 6-7 m ut och jag var längst ut i kastet. Hoppades att den skulle ta när jag kom in. Antingen var den inte kvar eller så hade den lösgom.
        Nya planer till helgen , några få plusgrader gör att det blir möjligt. Ingen is ännu som tur är.
        Peter B

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
        6 svar
        2 205 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg anteman
        av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
        174 svar
        40 220 visningar