Gösrapporter Mälaren 2018 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösrapporter Mälaren 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Hibbins Visa inlägg
    Vertikalfiske igår kring Görväln, otroligt trögt fiske. Sen kom regnet och åskan också, fällde upp kapellet och väntade ut det och strax efter det drivit förbi och regnet slutat så klev det på en fin gös på cirkus 2.5kg. Blev inget mer napp efter det sen, så som sagt väldigt trögt vertikalfiske just nu. Körde Fin-S Fish 5.75 med färgen Alewife.

    (Ska dock tilläggas att det var mycket fina ekon på lodet och de flesta intresserade, men endast den enstaka gösen som faktiskt högg)
    Vill man ha mera action då är det göstrolling på kvällen som gäller,kan vara riktigt svettigt ibland
    Lasse Gös

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Lasse Gös Visa inlägg
      Vill man ha mera action då är det göstrolling på kvällen som gäller,kan vara riktigt svettigt ibland
      Ja, det ser så ut med tanke på hur mycket gös du drar just nu på trolling haha. Provade trolla lite igår men gav inget resultat, var dock inte på kvällen, är väl kanske det som är nyckeln till framgång just nu.

      Vad körde du på för djup nu när du var ute sist, stod dom djupt?

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Hibbins Visa inlägg
        Ja, det ser så ut med tanke på hur mycket gös du drar just nu på trolling haha. Provade trolla lite igår men gav inget resultat, var dock inte på kvällen, är väl kanske det som är nyckeln till framgång just nu.

        Vad körde du på för djup nu när du var ute sist, stod dom djupt?
        Mina drag går hela tiden mellan 5-8 meter igår var det svettigt,jag använder 3 spön och han bara lägga i två spön när det högg i propellerströmmen,fick upp gösen fick i alla spön när det kom dubbelhugg,det var action mest hela tiden och jäkligt roligt.
        Lasse Gös

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Lasse Gös Visa inlägg
          Mina drag går hela tiden mellan 5-8 meter igår var det svettigt,jag använder 3 spön och han bara lägga i två spön när det högg i propellerströmmen,fick upp gösen fick i alla spön när det kom dubbelhugg,det var action mest hela tiden och jäkligt roligt.
          Haha sjukt, det låter riktigt härligt, hade varit roligt med en sån kväll. Okej, det är ungefär samma djup jag brukar ligga på också, kring det djupet jag brukar se flest ekon också.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Hibbins Visa inlägg
            Haha sjukt, det låter riktigt härligt, hade varit roligt med en sån kväll. Okej, det är ungefär samma djup jag brukar ligga på också, kring det djupet jag brukar se flest ekon också.
            Jag ställer in ekolodet på från ytan, och ner till 8 m och kör bara där jag får den fiskbilden jag vill ha, då jag vet mina drag går där.
            Lasse Gös

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Lasse Gös Visa inlägg
              Jag ställer in ekolodet på från ytan, och ner till 8 m och kör bara där jag får den fiskbilden jag vill ha, då jag vet mina drag går där.
              Aha ok, tack för tipset, det ska testas nästa gång jag åker ut!

              Kommentera


              • 8 gös upp. Björkfjärden. 5 godkända. Catch release på alla.

                Kommentera


                • 2 timmars göstrolling på Södra Björkfjärden i kväll från halv 8 till halv 10,Hittade gös området omg första gösen redan vid första utsläppet,14 gös i båten 9 godkända och den största 79 cm.C&R på alla.Hade en kompis med idag som ville lära sig göstrolling och det blev lite enklare att landa fisken,och vi hade 3 dubbelhugg
                  Senast ändrad av Lasse Gös; 2018-08-08, 08:38.
                  Lasse Gös

                  Kommentera


                  • Totalt 6 st i båten igår. Trolling på Södra Björken. Lite halvdryga vindbyar där ute. Hade bäst fiske mellan 21-23 denna gång!
                    Ingen riktigt värd att ta några mått på dock, frustrerande. Självklart C&R samtliga oavsett. Känns som det verkligen finns väldigt få individer över 3 kg, ledsamt nog.

                    Spontana känslan att "någon matfisk" till slut sätter sina spår på riktigt. Framförallt när en "matfisk" ofta omfattar individer över 3 kg :/
                    Mvh,
                    Lucas

                    "Stockholm Fishing" @ Facebook

                    Kommentera


                    • Vertikal

                      7/8, Lambarn och Lövsta, soligt, lagom temp och vind, kl. 10-14

                      5 gös i båten varav topp på 5.4 kg och en till i samma size. En gös a 1.5 kg fick kroken i gälarna och blödde ymningt - middagsmat. Mörkgrönt funkade bäst. 2 bonusgäddor.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      171 svar
                      39 476 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Hepper2
                      av Hepper2
                       
                      Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                      7 svar
                      970 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                      48 svar
                      3 309 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
                      1 svar
                      328 visningar
                      6 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                      15 svar
                      1 354 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Arbetar...
                      X