Var o fiskade lite gädda igår med bruden. Vi hade fiskat ngn timme o tänkt flytta oss till samma ställe där hon tog sin minigädda förra gången vi var där. Men där var redan folk. Dom fiskade regnbåge så stod o snackade med dem ett tag för känner en av den sedan innan. Men jag o bruden gick längre upp o fiskade. Efter en halvtimme utan hugg börjar jag ledsna o sätter på en belly buster. Står o jerkar och viftar mygg. Sen har jag den typ 4m ut vid massa sjögräs så tokvevade över det och då hände det. Jag såg gäddan komma som en torped och ta jerken. Den var ej så stor men kämpade bra. SÅ effter ngra minuter så visade den inga tecken på o bli trött. Så jag tänkte det var en stark 3-kilos. Sen efter ytterliga ngra minuter kommer den in vid fötterna på mig och jag ska ta den om nacken. Men den är lite större än en 3kilos. Det är en jävla gris skriker jag till bruden. Kunde ej få tag om nacken så d skulle bli gälgreppet för första gången. VIlket resulterade i att när jag precis fick in handen så skakade den på sig och rusade igen. Samtidigt som en av krokarna lossade.
Nu började jag bli rädd och fick in den till kanten igen lade spöt på marken och fick ta den med bägge händer om huvudet. Har nog sett ganska komiskt ut. O där sitter jag med mitt livs största gädda trodde knappt det var sant. 102cm och ca 8kg. Bild kommer nog under dagen för det var han killen jag snackade med som fotade för han hade bättre kamera i mobilen. Så kommer nog upp bild under dagen =) Men riktigt gött var det
skitfiske på er
Nu började jag bli rädd och fick in den till kanten igen lade spöt på marken och fick ta den med bägge händer om huvudet. Har nog sett ganska komiskt ut. O där sitter jag med mitt livs största gädda trodde knappt det var sant. 102cm och ca 8kg. Bild kommer nog under dagen för det var han killen jag snackade med som fotade för han hade bättre kamera i mobilen. Så kommer nog upp bild under dagen =) Men riktigt gött var det
skitfiske på er
SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera