tänkte bara dela med mig av sommarens fisketurer runt ljusterö, ingarö och vaxholm. fisket har stundtals varit riktigt bra och nu börjar gäddorna uppvisa grym kampvilja också. på ett 15-tal turer har vi inte blankat en enda gång, och som sämst har vi tagit 3 st gäddor och haft ca 5 klockrena hugg och efterföljare (detta var ett kvällsfiske som började vid 18.00 och tog slut vid ca 24.00). den bästa turen har gett en bit över 20 gäddor upp och även då ett gäng efterföljare och hugg. storleken har dock uteblivit i sommar, den största vi tagit var 7+, några 6+ och 5+ och ett gäng runt 3-4 pannor. att det skulle vara trögfiskat eller ens svårfiskat anser jag som rent nonsens, logiskt fiske efter vedertagna mönster har fungerat hur bra som helst. visst har man fått nöta och verkligen leta efter fisken ibland, men det är ju del av fiskeupplevelsen anser i alla fall jag. senaste turen var igår morse (den 24:e aug) och den gav 12-13 gäddor upp i båten, en dubbeldrillning och ett par riktigt feta hugg och efterföljare. störst igår var en 4+ och dom andra var mellan 2-3 kg. gårdagens beten som levererade var billboy "orange" och "hälafuck", stalker "hälafan", zam "blå/silver" (en enda riktigt liten gädda).
dom beten som sammanlagt varit bäst är:
kjelle lundbergs stalker i färgen "hälafan"
piranah i färgen "aik" eller "krossad kanariefågel"
mangeboy´s billboy i färgerna "orange m svarta prickar" och "hälafuck"
spinnerbaits i "gul/grönt"
pig "svart"
joystick "firetiger"
PS. hälafucken har bara utvärderats under två turer, och har då gett 4 st gäddor och haft flera efterföljare varav en var riktigt grov.
dom beten som sammanlagt varit bäst är:
kjelle lundbergs stalker i färgen "hälafan"
piranah i färgen "aik" eller "krossad kanariefågel"
mangeboy´s billboy i färgerna "orange m svarta prickar" och "hälafuck"
spinnerbaits i "gul/grönt"
pig "svart"
joystick "firetiger"
PS. hälafucken har bara utvärderats under två turer, och har då gett 4 st gäddor och haft flera efterföljare varav en var riktigt grov.

Kommentera