Gäddrapporter tack! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddrapporter tack!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Da_Moose
    I söndags körde jag själv med jerkbait i Umeälven. På 2 timmar och 3 ankringar fick jag ca. 30 gäddor. 3 st mellan 5 och 6 kg, 12 st över 3 kg.
    Dessa togs med en gulgrön jerkbait från Fishit.
    Vilken jerkbait var det från fishit, finns några att välja på

Kommentera

Ursprungligen postat av Rosa Pantern
      Vilken jerkbait var det från fishit, finns några att välja på
      Den Gode heter det, tycker att det är ett riktigt bra bete som är lätt att få side to side gång med lite bellyflash. Lacken verkar hålla bra på min, tydligen har några andra haft problem med detta. Nu efter drygt 30 gäddor så ser den lite tuggad och det saknas nån liten flisa av färgen. Men inget man tänker på. Har ju varit med om beten som tappar 2x2 cm färg efter en gädda på 2 kg, det är ju inte lika roligt.

Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose
        Den Gode heter det, tycker att det är ett riktigt bra bete som är lätt att få side to side gång med lite bellyflash. Lacken verkar hålla bra på min, tydligen har några andra haft problem med detta. Nu efter drygt 30 gäddor så ser den lite tuggad och det saknas nån liten flisa av färgen. Men inget man tänker på. Har ju varit med om beten som tappar 2x2 cm färg efter en gädda på 2 kg, det är ju inte lika roligt.

http://www.fishit.com/product_info.p...22d20bc4888023
        Ser bra ut den gode, har själv en "den fete". Har fin gång men jag tycker att den sjunker som en sten vilken inte är så bra alla gånger.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rosa Pantern
          Ser bra ut den gode, har själv en "den fete". Har fin gång men jag tycker att den sjunker som en sten vilken inte är så bra alla gånger.
          Har också en sån, har dock inte använt den så mycket.

Eftersom nästan alla jerkbaits sjunker rätt sakta så är det ju bra att ha en sådan snabbsjunkare i sin beteslåda också. Om man vill riktigt djupt och inte vänta 20 sek på att betet kommit ner på rätt djup.

Min "Den Fete" blev dock enögd efter 10 kast och dessutom inte en fisk.
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Har testat 3-4 ggr i e-tuna ån på samma ställe som jag och en polare drog 25-30 st 5kg+ gäddor förrra hösten. Inte ett hugg någon av gångerna. Måste vara denna extrema värme som påverkar negativt. För ett år sedan vid samma tid på året blev det i snitt 10-15 gäddor/ fisketur. Har börjat ge upp fisket totalt nu med alla bompass . Blir det bara lite riktig höst kommer förhoppningsvis motivationen tillbaka.

Kommentera

sämsta dagen på länge

var ute söndagen 15/10 från 10 till 16
              runt hela mörkö, 4 snipor nordliga vindar i en vecka
              4 pers i båten, så j-la trögt några följare, provade med alla möjliga färger på
              alla möjliga djup
              skit fiske.....

Kommentera

värmdö lör-sön segt som klister men på söndag blev de en fin på 9,6kg, jag var inte fångstman.
                Keep talking about me, You are just making me famous..
                MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

fick 2 gäddor i sjö som man inte brukar få så mycket i på en långsamt fiskad slider i red tiger

Kommentera

Jag (och många med mig) som varit ute lördag söndag och nu idag nån timme, bommade i princip helt, sniper brukar det ju alltid komma upp, även på ett trögt pass men nej då.. Höstfiske, tssss..

Lördag, storsatsning i ny allmänt känd storgäddesjö. BOMBPASS. Tre pers jerkade som galningar.
                    Söndag, Samma sjö, trolling pelagiskt, BOMBPASS (ok en miniminisnipa på jerk sista halvtimmen)

Måndag, idag, en timmes tokjerkande i en sjö där man inte kan gå bet även om man fiskar med ett melittafilter och garnnystan. En pyttegädda landad..

Så, vädret måste väl spela in nu?

Men jag är inte bitter....
                    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

st:anna skärgård Lördag 14/10: mycket snipor 30-35 st gäddor totalt, 4 st av dom var över 2 kilo största runt 4kg,

st:anna skrägård söndag 15/10: första halvan av dagen i stegeborg, bajsbrunt vatten några få snipor, andra halvan på samma ställen som på lördagen, klart vatten 10 talet snipor på några timmar, dagens topp på runt 3kg det var den ända som uppskattades till över 1,5
                      ---------------------------------------------------------------------------------------
                      Team Pikings

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      458 visningar
                      3 gillar