Gäddrapporter tack! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddrapporter tack!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Gansksa så normalt efter som jag tycker ytbeten har funkat sådär hela året, men det beror ju på hur stora det var, för om det var 1 kilosar så var det inte så ovanligt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow
      det finns ju en poäng i det resonemanget egentligen... annars finns det ju ingen som helst anledning till att sträva för att bli bättre??.
      det handlar till viss del om tur.. den aspekten finns alltid med, men det är inte en särskilt stor del. Ju bättre man blir, desto mer och större fiskar fångar man!. Kolla på proffsen... det är inte tur den 19:e gången de drar en 10+.

conclusion: ju mer du lär dig och övar..dvs.. ju bättre du är.. ju mer fisk får du.
      Ja visst är det så! Säger inget annat.

Det enda jag svarade på var denna jimmiees inlägg, och i alla saker jag läst idag av honom, då är det en underton av överlägsenhet osv.

Borde inte bry mig, men det är så tråkigt i ett vettigt forum som detta.
      Och den enda det gör med att påpeka detta, är säkert bara att personen i fråga tycker det är jättekul, och skriver mer dylika formuleringar med sarkastiska undertoner.

Nu är det möjligt att detta inte var meningen med just detta inlägg av jimmiee i fråga.
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimbow

Det enda jag svarade på var denna jimmiees inlägg, och i alla saker jag läst idag av honom, då är det en underton av överlägsenhet osv.

Och den enda det gör med att påpeka detta, är säkert bara att personen i fråga tycker det är jättekul, och skriver mer dylika formuleringar med sarkastiska undertoner.

Nu är det möjligt att detta inte var meningen med just detta inlägg av jimmiee i fråga.
        hmmm..

i de inläggt jag skrev så var jag positiv att de fångast många fina gäddor .

så jag får inte ihop de hur du kan få de till ett negativt inlägg..

överlägsenhet hur menar du med de?vad har jag skrivit som gör mig så överlägsen??
        Keep talking about me, You are just making me famous..
        MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
        www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

här nere i skåne tycker jag att gäddfisket har börjat röra på sig! bara smått än dock. E nog en bit kvar till öset börjar!

Grattis till alla feta gäddor som dras runt om i Sverige! Mest värmland verkar det som iofs!!
          SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Satsar allt på söndag. All utrustning, alla spön, alla tekniker på gädda! Får jag inget kommer jag bli totalt desperat och fråga öppet var jag skall fiska. Men tror stenhårt på där vi ska fiska på söndag!

Tight lines!

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimbow

tycker folk hackar på honom i allmänhet... och ärligt talat så förstår jag faktiskt inte varför... svensk avundsjuka känns det ofta som. ut och fiska istället!

Kommentera

va ute hela dagen idag i stanna skärgård, från 0830 - 1400 var det helt jävla spegelblankt och 1-2 snipor under den tiden, sen började det krusa sig lite och de verkade ta vändning med några snabba varav topp på 5,5kg för att tvärdö lika snabt som de började skrämde en riktigt stor med båten när vi drev,
                de varade väl ca 30 min att gäddorna va igång sen va de tvärdött resten av dagen, några snipor bara.

9,9grader i vattnet, mulet
                ---------------------------------------------------------------------------------------
                Team Pikings

Kommentera

Ursprungligen postat av Tekky
                  va ute hela dagen idag i stanna skärgård, från 0830 - 1400 var det helt jävla spegelblankt och 1-2 snipor under den tiden, sen började det krusa sig lite och de verkade ta vändning med några snabba varav topp på 5,5kg för att tvärdö lika snabt som de började skrämde en riktigt stor med båten när vi drev,
                  de varade väl ca 30 min att gäddorna va igång sen va de tvärdött resten av dagen, några snipor bara.

9,9grader i vattnet, mulet
                  Va ute hela dagen i Gryt idag (20/10) från 09-00-16.00(regn hela dagen) helt dött till ca 14.30, därefter 6 snabba på ca 15 min, sedan dött igen. Storlek? ca 1-1,5 kg. Roligt? Nja! (Ioff så var det första gången i Gryt). Nästa helg blir det vättern, och då.......

Kommentera

ute hela dagen idag i st anna skärgård
                    lite smått under hela dagen några större efterföljare bl.a. en riktigt knepig som följde till båten simma tillbaka till vassen följde till båten simma tillbaka bla bla bla osv 5-6 ggr. såg den hela tiden men högg de gjorde den inte...

när vi gav upp och åkte hemåt så fick jag ett plötsligt infall o sa att vi skulle stanna o ta några sista kast i en vik o sen plocka ihop allt så vi slapp de vid bryggorna, det va bra tänkt av mig! slutade med nytt PB 7,3kg tog ganska prik 1800 precis innan de blev kolsvart på en buster.

regnade så gott som hela dagen omväxlande vindar 9,5-9,9 grader i vattnet.

Edit: Förövrigt vägde 7,2:an 6,5 den 1:a oktober då vi hade den i båten åxå=)
                    Senast ändrad av Tekky; 2006-10-23, 20:25.
                    ---------------------------------------------------------------------------------------
                    Team Pikings

Kommentera

Ursprungligen postat av Tekky
                      regnade så gott som hela dagen omväxlande vindar 9,5-9,9 grader i vattnet.
                      Jag hade 12-12,5 grader utanför Tyrislöt igår???.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      803 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      452 visningar
                      3 gillar