Fiskade i området runt Fågelvik på annandagen och fisket var mycket riktigt trögt. Leken är helt klart igång nu men 8 gäddor kunde ändå överlistas med ett par över 5 som toppar. Räknade dock till ca 15 tydliga "pet" på betet och ca 25-30 följare till båtkanten... Gott om gädda uppenbarligen och jag lär åka tillbaka till Valdemarsvik. Tänk om snittvikten kunde varit lite högre bara...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddfiske i Gryt?
Collapse
X
-
Jag var ute vid Älgö i St: Anna hela påskhelgen, det var kanonfiske ända tills i lördags då började leka på allvar. De följde bara efter hela min arsenal av drag ända till strandkanten och sen låg de bara där någon meter ut och glodde på en. Fick en på ca 4kg efter jag hade pimpeljiggat framför nosen på den i 15 min... Fisket lär ju bli kanon kommande vecka när de lekt klart... synd att man inte hinner dit då
Kommentera
-
Seeeegt
Var ute runt Valdemarsvik/Gryt 6/11 - 8/11. Hittade fisk nästan överallt, men allt som oftast bara en eller två per vik. Enstaka vikar hittades emellertid där gäddorna formligen stod packade som sillar, och här högg det ganska bra. Snittvikten var ganska lätt att räkna ut denna helg efterom SAMTLIGA gäddor var likadana. 1,5 kgs gäddorna var det som åt denna helg....
Vi tröttnade ganska kraftigt dag 3 och började fiska djupare vilket omedelbart belönades med både en snarad (!) halvkilos pike och en snyggt bukpiercad spigg... Känns som det är lite svårtrugat nu lite överallt...
Kommentera
-
isläget
Bokade just boende i Valdetrakten inför våren och inne i vikarna är det iaf rejält med is just nu. Föga överraskande. Tur man har motorborr nu när man ska fiska hemomkring... Drygt 70 cm is fortfarande....
Påskfiske blir det nog inte i år i Valde, men helgen efter borde ju funka. För att vara på den säkra sidan åker vi emellertid två veckor efter....
Kommentera
-
Första båtpasset
Fiskade inne i Kattedalsfjärden igår söndag. Halvhjärtat och under en halvdag visserligen men resultatet blev ändå inte vad man förväntat sig. 0 gäddor, 0 hugg och 0 ingenting. JÄTTTTTEbrunt vatten, ca 2,5 grader och rak nordan. Dessutom klarblå himmel och sol. Inga drömska förutsättningar iofs, men NÅT borde väl hakat på? Jag funderar på när det hände sist att man bommade helt. Nåt känn brukar man ju alltid få åtminstone? Nån annan som varit ute i området? Vore verkligen kul att höra!
Känns rätt troligt att man hade en och annan följare, men när man inte ser sin Nemo förrän den bryter vattenytan, är det hyfsat svårt att se en gädda....
/
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar
2 191 visningar
0 gillar
|