Gäddfiske i Gryt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske i Gryt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Fiskade i området runt Fågelvik på annandagen och fisket var mycket riktigt trögt. Leken är helt klart igång nu men 8 gäddor kunde ändå överlistas med ett par över 5 som toppar. Räknade dock till ca 15 tydliga "pet" på betet och ca 25-30 följare till båtkanten... Gott om gädda uppenbarligen och jag lär åka tillbaka till Valdemarsvik. Tänk om snittvikten kunde varit lite högre bara...

Kommentera

Jag var ute vid Älgö i St: Anna hela påskhelgen, det var kanonfiske ända tills i lördags då började leka på allvar. De följde bara efter hela min arsenal av drag ända till strandkanten och sen låg de bara där någon meter ut och glodde på en. Fick en på ca 4kg efter jag hade pimpeljiggat framför nosen på den i 15 min... Fisket lär ju bli kanon kommande vecka när de lekt klart... synd att man inte hinner dit då

Kommentera

jag och ett gäng tänkte dra till gryt på lördag.. aldrig fiskat där tidigare så jag undrar vart det finns båtramper? lite tips var vi ska fiska uppskattas också ...mvh adde

Kommentera

Någon ?

Kommentera

Några rapporter. Hade en grymt dålig dag i lördags runt Orren. Någon annan som har haft bättre gäddfiske runt Gryt?

Kommentera

Seeeegt

Var ute runt Valdemarsvik/Gryt 6/11 - 8/11. Hittade fisk nästan överallt, men allt som oftast bara en eller två per vik. Enstaka vikar hittades emellertid där gäddorna formligen stod packade som sillar, och här högg det ganska bra. Snittvikten var ganska lätt att räkna ut denna helg efterom SAMTLIGA gäddor var likadana. 1,5 kgs gäddorna var det som åt denna helg....

Vi tröttnade ganska kraftigt dag 3 och började fiska djupare vilket omedelbart belönades med både en snarad (!) halvkilos pike och en snyggt bukpiercad spigg... Känns som det är lite svårtrugat nu lite överallt...

Kommentera

nån som har koll på isläget i gryt? påsk förra året va det väldigt bra fiske, men kommer väl igång lite senare i år...

Kommentera

isläget

Bokade just boende i Valdetrakten inför våren och inne i vikarna är det iaf rejält med is just nu. Föga överraskande. Tur man har motorborr nu när man ska fiska hemomkring... Drygt 70 cm is fortfarande....

Påskfiske blir det nog inte i år i Valde, men helgen efter borde ju funka. För att vara på den säkra sidan åker vi emellertid två veckor efter....

Kommentera

Första båtpasset

Fiskade inne i Kattedalsfjärden igår söndag. Halvhjärtat och under en halvdag visserligen men resultatet blev ändå inte vad man förväntat sig. 0 gäddor, 0 hugg och 0 ingenting. JÄTTTTTEbrunt vatten, ca 2,5 grader och rak nordan. Dessutom klarblå himmel och sol. Inga drömska förutsättningar iofs, men NÅT borde väl hakat på? Jag funderar på när det hände sist att man bommade helt. Nåt känn brukar man ju alltid få åtminstone? Nån annan som varit ute i området? Vore verkligen kul att höra!

Känns rätt troligt att man hade en och annan följare, men när man inte ser sin Nemo förrän den bryter vattenytan, är det hyfsat svårt att se en gädda....

/

Kommentera

Tar första passet på lördag-söndag runt Orren. Rapporterar under söndag kväll!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 191 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      174 svar
                      40 197 visningar