En kortis i helgen för att lämna en båt. Fisketuren gav 12 gäddor största på 5 tagen av laxen samt en på 3,3 tagen av mig.Nappade riktigt bra ett tag. Verkar lovande inför Oktober.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Laxen och jag var på Åland
Collapse
X
-
Re: Laxen och jag var på Åland
Inte illa, 12 gäddor är alltid bra och fem kilo spottar man inte på.Originally posted by Pikekiller
En kortis i helgen för att lämna en båt. Fisketuren gav 12 gäddor största på 5 tagen av laxen samt en på 3,3 tagen av mig.Nappade riktigt bra ett tag. Verkar lovande inför Oktober.
Vilken temperatur hade/har vattnet där.sigpic
-
Har du planerat hur du ska spöa dom andra 12 nu i helgen då ? Vad står på spel då ? Är det en natt med *hrrrmppff* som förloraren får ? Vad får vinnaren ? Gratis Chateu de Dunk kanske ?
Plåtade du nåt förresten ?
Party on !C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Fiskeresan till Åland
Skitkul att ta en 5kgs, min största gädda...HITTILS. Jag hade det på känn hela veckan och ...det slog in. Nämnas bör att på 6 kast tog jag 3 gäddor, inte fy skam: 2 kg. 4 kast, 5 kg och direkt en liten till.
Det plåtades och förhoppningsvis skall vi snart har bildbeviset. Det var kanonväder, med blå himmel och okay blåst. Vi kollade aldrig vattentemperaturen tyvärr. Vi släpte tillbaka alla gäddor utom en på 1.5 kg. Att släppa tillbaka fisken är häftigt och bra för besåndet. Noteras bör att de gäddor som var ovanför vattnet lite längre (5 min) hade det jobbigt att kvickna till. Jag fick hålla i 5 kgs gäddan nästan 10 min innan den ryckte sig loss och stack.
Hoppas ni alla släpper tillbaka fiskar som ni inte skall äta.Senast ändrad av Laxen; 2002-09-25, 12:17.Laxen
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
607 visningar