En stor färgad o en fin blanking. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En stor färgad o en fin blanking.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • En stor färgad o en fin blanking.

    Skrapa rutor ingen premiär jag längtar efter men idag va det dags. 1.5 grad när jag parkerade bilen vid ställe ett , havet är varmt 13-14 grader så det var en vacker " rök " som låg över ytan. Det blev en 30 cm fisk och ett mindre hugg - hade förhoppningar o mer.
    Bytte lokal och hade flera kontakter men inget som fastnade - märkliga napp o stötar. Flyttade till en udde längre in mot land men det var samma visa - småstötar men inga riktiga napp.
    Hade nästa gett upp redan fiskat 4h men vände tillbaka till udden jag startade på ( lokal 2).
    Halva kastet ut blir det tvärstopp en rejäl pjäs som gör 2 snygga skutt - färgad men pigg. Någonstans 56-58cm satte den , la ett kast och i ögonvrån såg jag ett litet vak .
    Tänkte att det var en pjådd. Vevade upp snabbt och la kastet förbi vaket och kände när det stramare till - 3 stötar innan det riktiga nappet kom. Insåg direkt att det var en bättre fisk och vid första hoppet så såg jag hur blank den var. Snygg firre på 53cm.
    Riktigt nöjd , det var ett tag sen.
    Peter b

  • #2
    Vissa har de jäkligt bra!
    Här i söder får man ju glatt vänta på premiärkastet 1 januari..

    Kommentera


    • #3
      Du får göra som jag gör efter 1/1- köra bil. Hur har din säsong varit ?
      Peter b

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
        Du får göra som jag gör efter 1/1- köra bil. Hur har din säsong varit ?
        Peter b
        Min säsong... Kan knappt kalla den för säsong. De alldeles för få passen som blivit riktade mot dom blanka har inte resulterat i ett dugg värt o nämna mer en jäkligt sköna stunder vid havet. O det är ju inte helt illa iaf. Bästa fisken som knappt passera 50cm enligt ögonmåttet valde att kliva av 1m från stenen jag stod på.. Sen stod den kvar ett par sekunder o visa upp sin klotrunda mage.. Jäääävligt retligt..
        Klantigt nog har det nästan var gång slutat med att man glömt flugasken hemma så har i princip bara blivit fiske med drag. Nästa säsong blir det fan bara bombardaprylar med ut.

        Kommentera


        • #5
          Blev ett eftermiddagspass på lördan. Åkte söderöver mot Torekov- kattvik sträckan. Solen höll sig undan ,tyvärr, men det var varmt o fina förhållande. Det blev 5 öringar inga bamsar en fet färgad på 45-50.
          När jag la ner så åkte kattviksgubbarna ut o la nät på nät efter öring inifrån land och ut. Idag kommer det att sitta en massa lekfärgade döda öringar , känns inte som ett etiskt fiske borde va förbjudet.
          Peter b

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
          171 svar
          39 417 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Hepper2
          av Hepper2
           
          Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
          23 svar
          5 536 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
          7 svar
          944 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
          1 svar
          487 visningar
          7 gillar
          Senaste inlägg Flex
          av Flex
           
          Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
          48 svar
          3 289 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Arbetar...
          X