2 Bompass i rad dags för bokning av terapeut. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2 Bompass i rad dags för bokning av terapeut.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 2 Bompass i rad dags för bokning av terapeut.

    Gårdagen gav inte ett känn och idag var det tänkt o ta en gruvlig revansch. Men där sket man i det blå skåpet. Visserligen 5 kontakter varav en mindre på , men inget på land.
    Fiskade inte bra var irriterad över allt ålagräs, som om det skulle hjälpa men ibland är man var fel på det - idag va en sån dag. Lovar o skärpa mig nästa gång , kan bli onsdag.
    Tid bokat för massage , axlarna värker. 11 fiskedagar av 20 så här långt sliter på den gamla lekamen. 4-6h/pass tar ut sin rätt. Konstigt mer ont när man inte fått fisk
    Peter b

  • #2
    Kan väl inte va så att du landat din ranson för året redan? :p
    Massagen gör nog susen. Dom sletna axlarna har säkert stört invevningen :p

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
      Gårdagen gav inte ett känn och idag var det tänkt o ta en gruvlig revansch. Men där sket man i det blå skåpet. Visserligen 5 kontakter varav en mindre på , men inget på land.
      Fiskade inte bra var irriterad över allt ålagräs, som om det skulle hjälpa men ibland är man var fel på det - idag va en sån dag. Lovar o skärpa mig nästa gång , kan bli onsdag.
      Tid bokat för massage , axlarna värker. 11 fiskedagar av 20 så här långt sliter på den gamla lekamen. 4-6h/pass tar ut sin rätt. Konstigt mer ont när man inte fått fisk
      Peter b
      Hej Peter B.;

      Speciellt vid Lax- och Öringfiske får man räkna med att det blir några bompass då och då mellan de bästa fiskedagarna....

      Rätt Bete, Rätt Plats, Rätt Teknik och Rätt Tid och du är en Vinnare...

      Old Firehand
      Leif Engström

      http://www.trumman.com/smoltti/smoltti.htm

      Kommentera


      • #4
        Kan va som du säger Calle , jävligt jobbigt o behöva vänta till nästa års tilldelning eller så jag tappat det - frågan ä vilket som är värst.
        Peter b

        Kommentera


        • #5
          Om jag skulle behöva terapeut efter två bompass skulle jag nog varit permanent inlagd i höstas.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Luthman Visa inlägg
            Om jag skulle behöva terapeut efter två bompass skulle jag nog varit permanent inlagd i höstas.
            Ha ha ha! Så sant, du är inte ensam=)

            Kommentera


            • #7
              Perspektiven blir lite olika beroende på hur det brukar gå. För mig skulle ” 5 kontakter varav en mindre på” vara ett så bra HÖ-pass att jag inte ens vet om jag skulle ha räknat det som bompass. För mig är ett bompass lite mer noll kontakter, tre förlorade drag och sälar som flinar åt min olycka.

              Tack för att du skriver om dina fisketurer Peter. Man blir grymt inspirerad att åka ut. Det finns i alla fall en HÖ-tur med i planeringen av årets fisketurer. Eller i alla fall en halv. Kanske får samsas med lite LRF.

              Kommentera


              • #8
                Det där med hur vi definierar Bompass är spännande, vet att diskussionen varit uppe förut men det innebär inte att den är dödförklarad. Egentligen så tycker nog jag att ett Bompass är inga känn alls. Andra tycker att ngt måste kommit upp på land , vad är er åsikt.
                Frukosten klar , katten ligger i framstupa sidoläge och jag är uppvarvad- Polarn kommer om 20 . Mot NV Skånekusten och en lyckad heldag.
                Återkommer med plus o minus.
                Peter b

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                171 svar
                39 417 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Hepper2
                av Hepper2
                 
                Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
                23 svar
                5 536 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Old Firehand  
                Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                7 svar
                944 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg anteman
                av anteman
                 
                Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
                1 svar
                487 visningar
                7 gillar
                Senaste inlägg Flex
                av Flex
                 
                Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                48 svar
                3 289 visningar
                2 gillar
                Senaste inlägg anteman
                av anteman
                 
                Arbetar...
                X