Va på plats strax före halv sju på lokal norr om Halmstad. Lätt pålandsvind och lite skvalpiga vågor , klart högt vatten. Första 30 min hände inte så mycket , en 35a bet sig fast. Efter ett samtal till Polarn där morgondagens tur "planerades " , så blev öringen skogstokig.
5-6 öringar upp till 40 cm. 2 blanka 45 o 48 , 2 lätt färgade 48 o 53 och så hade jag en 70cm färgad på. Kom efter på kort lina o högg bara 6-7 m från mig. Den gjorde en rejäl
handbromsvändning o satte av med en burnout.
Bara att titta på o hålla i hatten. Han parkerade 30m ut o hade inga större planer på att följa med på en besiktning.
Efter ett antal min fick jag in den så att jag kunde skåda den när den patrullerade förbi. Uppskattade den till cirka 70cm.
när jag försökte ta upp den med hjälp av en våg så smällde det till - trodde linan gick men det var sånt tryck så flugan kom farande och höll på o ramma mig i fejset.
Lite trist hade velat mäta upp den.
Racet höll på i cirka 45min.
Bästa verksamhet med byxorna på.All fisk fick returbiljett.
Peter b
5-6 öringar upp till 40 cm. 2 blanka 45 o 48 , 2 lätt färgade 48 o 53 och så hade jag en 70cm färgad på. Kom efter på kort lina o högg bara 6-7 m från mig. Den gjorde en rejäl
handbromsvändning o satte av med en burnout.
Bara att titta på o hålla i hatten. Han parkerade 30m ut o hade inga större planer på att följa med på en besiktning.
Efter ett antal min fick jag in den så att jag kunde skåda den när den patrullerade förbi. Uppskattade den till cirka 70cm.
när jag försökte ta upp den med hjälp av en våg så smällde det till - trodde linan gick men det var sånt tryck så flugan kom farande och höll på o ramma mig i fejset.
Lite trist hade velat mäta upp den.
Racet höll på i cirka 45min.
Bästa verksamhet med byxorna på.All fisk fick returbiljett.
Peter b

Kommentera