4 fiskar första 5 kasten och det rullade på. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

4 fiskar första 5 kasten och det rullade på.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 4 fiskar första 5 kasten och det rullade på.

    Tycker ni att jag är tradig med mina rapporter så får ni hoppa över.
    Näst sista dan bjöd på nappbonanza första timmen.
    Polarn o jag hade otaliga dubbeldrillningar och fisken busade på i o över ytan.
    9-10 fisk första timmen varav en kalasfin superblank 53a. Vartefter solen kom högre upp o värmen steg så klingade nappandet av och det var bara små blanka 25-40 som fanns kvar.
    Aktiv vila nu och sen en rejäl slutspurt imon - pricken över i - t hade varit en riktig nice med en bumling ( eller två ).
    Peter b

  • #2
    Hade inte lika stor framgång.
    Fick två och största låg på 40. Fick den på dobb och räkfluga. Har bara fiskar med drag innan.

    Kompisen som inte fiskar havsöring förr fick en godkänd och en liten.

    Kommentera


    • #3
      Ända in i kaklet.
      Peter b

      Kommentera


      • #4
        Ja då, ska ut imorgon igen!

        Kommentera


        • #5
          Kul, blev själv tvungen att ta ledigt imon pga havsöringen så det blir en heldag, skall stå i vattnet när solen går upp och ger mig när solen går ner.

          Kommentera


          • #6
            Tråkigt att du inte kunde jobba- du får försöka göra det bästa av situationen.
            Vi kör väl en utvärdering efter morrondan.
            Tänkte sammanfatta Öringåret 2020 men det kommer i separat tråd - varning för nörderi.
            Peter b

            Kommentera


            • #7
              Jag hann med en hel timmes fiske efter jobbet ikväll. Inte bara jag som var ute idag kan jag säga, såg fyra andra som fiskade, varav en hade lagt beslag på stället där jag hade tänkt stå.
              Det verkade dock inte spela någon större roll, ingen fisk för mig (eller någon av de andra som var inom synhåll så vitt jag kunde se). Det mest spännande som hände var att en liten sej på cirka 15 cm följde efter och tittade på draget...

              Kommentera


              • #8
                Hur gick sista dagen?

                Själv gick det inget vidare. En liten fisk upp. Två tappade.
                Började dagen med att åka till en ny plats istället för en beprövad. Har inte så många beprövade så där av valet.
                Började i en grund vik, inte mycket vind och den som fanns låg ifrån land. Klart vatten, många fläckar med tång så det så ju intressant ut. Började med dobb och räkfluga. Inte ett liv. Fiskade mig framåt, såg några flugfiskare men dom verkade heller inte få något. Det enda som hände här var en eventuell stöt.

                Bytte till drag och fortsatte, efter ett tag så dök det upp en liten följare men det var allt. Fiskade vidare tills jag var tillbaks där jag startade och insåg då att jag missat en intressant del av ön jag var på. Men det skulle vara långt att gå dit och jag var både trött och kanske lite hungrig. Så övervägde nästan att åka hem. Men beslutade att besöka någon känd lokal. Valde nog fel. Mycket skräp i vattnet. I strömmen var det stora grenar, annars var det ofta det fastnade såna där bruna trådar som ser ut som hår. Fiskade här med drag och upphängare. På ett ställe så var det något i hyfsad storlek som högg i ett område som var lite skyddat ifrån strömmen. Men släppte snabbt, misstänker att hugget kom på upphängaren. Gick längre bort men där var det värre med växtlighet. Beslöt mig för att gå tillbaka där jag fått hugg tidigare.

                Jag hade lovat att försöka vara hemma tidigare än dagen innan så när det började kännas som hög tid att gå så försökte jag göra sista kasten. Stod och räknade ner i dom fem sista kasten och då plötsligt hugger det. Något litet men piggt. Det var nog en öring men skulle lika gärna kunnat vara en makrill. Den satt kvar en stund men släppte ocksa. Börjar packa ihop men får då veta att jag inte har så bråttom hem. Så sätter på dobb och fluga. Fiskar både ute i strömmen och i kanten av den. Rätt snart får jag kontakt med något men det fastnar inte. Något kastsenare på ungefär samma plats så kliver det på en lite men pigg öring. Efter det blev det ingen mer kontakt och jag packar ihop. Hade glömt någon tidrapport bland annat som behövde fixas.

                Kommentera


                • #9
                  Hej.
                  Riktigt bra faktiskt. Va på plats vid 8 snåret och då var det ingen sommartemp.
                  Vi var 5 man på en begränsad yta , alla körde dobb men fisken stod i en smal sektor ut från klippan. En man stod mitt i smörgåsbordet och fick gött om fisk. De som stod på sidorna fick betydligt färre och " kantlöparna " drog nitlott.
                  Jag fick 6 st fram till 10 varav 2 fina blänkare en runt 47 o en 55 men båda fick gå hem. Har tagit hem några innan så jag behöver inte va åpen.
                  Flyttade 50-75m innan lunch för då hade nappandet klingat av på första ytan.
                  Såg fisk långt ut och lyckades nå, fick först en blank under mått och sen ett bamsehugg , trodde på en riktig kalasfisk. Det var en stor fisk färgad runt 2 pannor men den var krokad under underkäken därav cirkusen. Vid 13 tiden var jag helt slut o gav upp.
                  Peter b

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                  171 svar
                  39 474 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Hepper2
                  av Hepper2
                   
                  Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                  7 svar
                  969 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg anteman
                  av anteman
                   
                  Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                  48 svar
                  3 309 visningar
                  2 gillar
                  Senaste inlägg anteman
                  av anteman
                   
                  Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
                  1 svar
                  327 visningar
                  6 gillar
                  Senaste inlägg Old Firehand  
                  Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                  15 svar
                  1 333 visningar
                  2 gillar
                  Senaste inlägg MathiasJK  
                  Arbetar...
                  X