Dagens insjöpass och milstolpe nådd :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dagens insjöpass och milstolpe nådd :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Dagens insjöpass och milstolpe nådd :)

    Jag och kompisen hade bestämt oss för att ta en tur i en nära belagd insjö.
    Vi bestämde oss för att denna gång även ta med utrustning för gäddfiske då vi annars nästan uteslutet fiskar efter abborre och gös.

    det började trögt, vi kom ut strax efter det ljusnat (strax innan kl 8)
    på ett vibrationsbete lyckades jag kroka en liten gös, vi snackar ungefär 100-200g Max.. trodde först det var en liten abborre.
    Sen blir det segt, vi kollar över våra favoritställen men ingen fisk i syne. Jagar vidare och bestämmer oss gör att undersöka ett nytt område.
    kompisen lyckas till slut kroka en gädda av variant 2kg kanske på sin gäddutrustning men annars bara någon enstaka liten slips som passat bra till kompisens 3-åriga son(knappt).
    en abborre och några små gäddstackare innan lunch som vi dessutom tog sent.

    12:45 gled gulaschsoppan ner och värmde oss på nytt.
    Jakt på gös inleds i hopp om att även springa på nåt stim med abborre men icke..

    vi tar oss tillbaka till stället vi började dagen på där vi andra dagar fått vettiga abborrar och lite vettig storlek.

    vi krigar på en stund men endast en liten abborre vill nafsa på min dropshot-rigg men släpper lika snabbt.på Med vibrationsbetet igen och krigar på.. kastar ut vevar in, låter det sjunka ner... Bottennapp! Som plötsligt börjar röra på sig!?

    det är tungt!
    mitt lilla spö som är klassat 5-14g får kämpa!
    fisken vill inte komma upp till ytan, så fort den kommer nära båten så sticker den igen och min Daiwa Fuego CT har inget å säga till om..
    jag vill vara veta vad jag lyckats få på kroken, är det en stor gädda? En mal?

    plötsligt så väljer besten att visa sig! En stor bredaxlad gädda som är det största jag nånting fångat - adrenalin!

    en bra fight senare och god hjälp av min kompis så landar vi den i båten! En väldigt konstig upplevelse för mig då jag plötsligt förstår vad som hänt. Den är stor! Men hur stor? Min kompis säger att vi måste mäta medans jag att lika fånig och fortfarande med gäddan i händerna sliter han fram mätbrädab och hjälper till!

    han utbrister: 100 jämnt! Och jag måste dubbelkolla för jag tror han sett fel, 85 Max!

    100cm gädda! En milstolpe är därmed nådd för mig!

    Att vi endast fått 2borrar hittills känns inte så tråkigt längre.
    ett par dåliga foton senare så får givetvis gäddan återgå till vattnet.

    Nu är jag mest trött och väderbiten i ansiktet, men denna dag kommer jag sent glömma.

    tack för ni tog er tid att läsa

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
171 svar
39 472 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Hepper2
av Hepper2
 
Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
7 svar
967 visningar
0 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
48 svar
3 309 visningar
2 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
1 svar
327 visningar
6 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
14 svar
1 228 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X